Anasayfa / AKTÜEL / 1968’den Bu Yana Yeniliği Hiç Bırakmadık
Epson Türkiye Ticari ve Endüstriyel Ürünler Ön Satış Uzmanı Hayri Şenol

1968’den Bu Yana Yeniliği Hiç Bırakmadık

Epson olarak bugün, dünya çapında 94 ülkede faaliyet göstermekten, imzamız niteliğindeki piezoelektrik teknolojimiz temel alınarak tasarlanmış ürünler sunmaktan ve her Epson müşterisinin yaşamını iyileştiren yenilikler getirmekten gurur duyuyoruz.

2020’yi yenilikler yılı ilân eden Epson, drupa fuarı için hazırlıklarını erteleme kararı ile teker teker pazara sundu. Epson Türkiye Ticari ve Endüstriyel Ürünler Ön Satış Uzmanı Hayri Şenol, 2019 Aralık ayından bu yana yaşanan olumlu olumsuz tüm gelişmelere rağmen ve o gelişmelerin paralelinde diye başlayan sorularımızı cevaplarken Epson’un ilk elektronik yazıcılarını piyasaya sunduğu 1968’den bu yana yeniliği hiç bırakmadığını anlatıyor:

 

Şirketinizin pazara sunduğu yeniliklerden bahseder misiniz?

Hayri Şenol: 1942 yılında küçük bir saat üretim fabrikası olarak Seiko şirketi kuruldu. 1968 yılında ilk elektronik yazıcılarımız piyasaya sürüldü. O tarihten beri yeniliği hiç bırakmadık. Bildiğiniz gibi 2020 drupa yılı olacaktı ve her marka kendi takvimini buna göre ayarlamıştı. 2020 yılı yeniliklerin yılıydı. Yeni ürün lansmanlarını ve pazara sunduğumuz ürün portföyümüzde (tekstil, reklam, prova baskı, çiziciler)  yaptığımız güncellemeleri 2020 drupa fuarında görücüye çıkaracaktık. Fakat COVID19 ile başlayıp bütün dünyayı etkileyen olağanüstü süreç 2020 drupa yı belirsiz bir zamana erteledi. Biz de yeniliklerimizi bir bir kullanıcılarımızla tanıştırmaya başladık.

 

Bunlar arasında tekstilde ve promosyonda A4 ebatından başlayıp 24 inç, 44inç, 64, ve 76 inçe F serimizi genişlettik. Bu alanda standart renklerimize SC-F501 (24 inç) ve SC-F9400H (64 inç ) ile floresant renkleri de kattık. 76 inçte devrim yapacak 4 ardışık kafalı F10000 modelimizin lansmanını gerçekleştirdik. Tişört baskısında hızımızı iki katın üzerine taşıyacak ve çok uygun maliyet avantajları sağlayacak F3000 modelimizi tanıttık.

 

Prova ve güzel sanatlar baskısında 12 renkli mürekkep seti ile gamutumuzu genişletip baskı hızımızı iki katına arttırarak SC-P7500 ve SC-P9500 modellerimizi pazara sunduk.

Reklam alanında subazlı reçine mürekkep sunan SC-R5010 ile ürün portföyümüzü genişlettik.  Duvar kağıdı üreticilerini artık Epson kalitesi ile tanıştırıyoruz.

Mimar ve mühendisler için giriş, orta ve profesyonel olarak üç segmentte, kartuşlusundan dolum tanklısına onlarca model sunuyoruz. Bu sınıfta tarayıcılı çok fonksiyonlu modellerimizde mevcut.

 

Geçen bir yılı ticari anlamda değerlendirmek ister misiniz?

Hayri Şenol: Küresel salgın dünya ekonomilerini etkiledi, her sektör etkilendi. Salgın başlangıcında ticari ürünler etkilenirken ev tipi ürün satışlarında artışlar oldu. Ürün portföyümüz (projeksiyondan, ev tipi yazıcılara, promosyon sektöründen tekstile ve reklama) çok çeşitli olduğu için hepsi birbirini dengeledi.

 

Inkjet geniş format baskının geliştirilmesi ve baskı verimliliğinin artırılmasına yönelik yapılan çalışmalarınız nelerdir?

Hayri Şenol: Bu konuda kullanıcılarımıza ürün verimliliklerini arttıracakları ve ekipmanlarının durumunu anında görebilecekleri Epson Cloud PORT çözümümüzü sunuyoruz. Anlık ekipman parkının durumunu ve geçmiş tarihli raporları cep telefonlarından, tabletlerden veya PC lerinden kolayca takip edebilecekler. Raporları indirip saklayabilecekler, hangi ay ne kadar baskı yaptıklarını ve ne kadar mürekkep tükettiklerini görebilecekler.

 

Şirketinizin yeni! başlıklı satış, pazarlama, eğitim ve tanıtım faaliyetleri neler oldu? Potansiyel müşterilerinize ulaşmak konusunda kullandığınız yöntemler nelerdi?

Hayri Şenol: Salgın hepimizi evlerimize hapsederken ticari hayatın bir yolunu bulup devam etmesi gerekiyordu. Video konferans programları imdadımıza yetişti. Artık ürün tanıtımlarımızı, eğitimlerimizi uzaktan video konferans ile yapıyoruz. Sanırım salgından sonra da bu şekilde devam edecek. Organize olması çok rahat, yüzlerce kişiye bir anda ulaşabiliyoruz.

 

Geniş format baskıda hangi pazarın daha etkin bir hale geldiğini değerlendirir misiniz?

Hayri Şenol: Yurt dışına iş yapan tekstil üreticilerinin hacimlerini koruduklarını hatta arttırdıklarını görüyoruz. Reklam alanında da tabela ve uyarı işareti işleri hissedilir bir şekilde artmış durumda. İç mekân baskılarda ise market ve reyon görseli işlerinde artmalar var.

 

Epson olarak bugün, dünya çapında 94 ülkede faaliyet göstermekten, imzamız niteliğindeki piezoelektrik teknolojimiz temel alınarak tasarlanmış ürünler sunmaktan ve her Epson müşterisinin yaşamını iyileştiren yenilikler getirmekten gurur duyuyoruz.

 

 

#epson #inkjet #genişformat #baskı #yazıcı #drupa

İnceleyin

Lidya Grup’tan Dev Değişim Kampanyası

Dijital baskı sektörünün yenilikçi tedarikçisi Lidya Grup, pazarı desteklemeye devam ediyor. Sektöründe finansman desteği uygulayan ...