Anasayfa / AKTÜEL / Altıncı drupa Global Trendler Raporu Yayınlandı

Altıncı drupa Global Trendler Raporu Yayınlandı

Altıncı drupa Global Trendler Raporu küresel basım endüstrisinin tamamiyle stabil bir görüntü verdiğini ortaya koyuyor.

Messe Düsseldorf’ta drupa  Direktörü olan Sabine Geldermann, araştırma sonuçlarına ilişkin olarak “ drupa 2020’e bir yıl kadar kalmışken basım endüstrisi bütünüyle sağlam ve dirençli” diyor: “Farklı bölgeler ve pazarlar arasında belirgin farklılıklar mevcut. Bu hızlı bir biçimde ekonomik koşullarla değişen taleplere ve baskının kullanımına ilişkin gelişmeler ile alakalı. Bu gerçek, raporu takip edenler için trendlerin izini sürmelerine müsaade ediyor ve raporu matbaaların ve tedarikçilerin basım endüstrisi için güvenilir ve güçlü bir gelecek için hangi yatırımları yapmaları yönünde fikir veren bir reel kaynak haline getiriyor.”

Raporun en ilgi çekici noktası olarak dijital tabaka beslemeli toner bazlı makinelere ilişkin ilginin arttığını ortaya koyması ve fleksonun hızlı yükselişi ile dijital baskı (toner ya da inkjet’in ardından) en çok ilgi çeken ikinci yatırım kalemi olma durumunu koruması.

Raporun tamamını www.drupa.com adresinden satın alabilirsiniz. Biz bu sayfada İngilizce raporun çok kısa bir özetini yayınlıyoruz.

 

Conventional print volumes continue to decline but slowly. In 2013, 23% of printers reported that Digital print was more than 25% of turnover. In 2018, the proportion of printers had increased to 29%. Nevertheless, Sheetfed offset remains the most common form of print technology, present in 66% of all printers. Sheetfed offset volume continues to grow in Packaging but there was a clear decline amongst Commercial printers for the first time.

Web to Print volumes are climbing, but slowly. In 2014, 17% of participants with W2P installations reported more than 25% of turnover came from that source. By 2018, that proportion of participants had increased to 23%. Yet the proportion of printers with W2P installations is static – 25% in 2014 and 25% in 2018.

In terms of Capital Expenditure, 41% of printers spent more in 2018 than 2017, while just 15% spent less and expenditure grew in all regions except Africa. Those in Packaging and Functional markets were very bullish while those in Commercial and Publishing markets were more cautious. It was broadly the same pattern amongst Suppliers. For printers, Finishing equipment was the most common target in 2019, followed by Print technology and then PrePress/Workflow/MIS. As for Print technology, Digital toner sheetfed colour was the most common target for investment in 2019 for all markets, except for Packaging where Sheetfed Offset took first place. Yet the Packaging market saw a 5% growth in the proportion of SKU’s specifying digital print across all applications, except for Labels where the figure is already 40%

Infographics and obtaining the full reports Infographics showing the key findings are attached to this press release. The executive summary is available in German, English, French, Portuguese, Spanish, Russian and Chinese. The full report in English is available for sale from www.drupa.com

 

#drupa #drupaGlobalTrendsReport #6thReport #Printing #Matbaa #drupaarastirmasi #drupa6rapor #baski #dijitalbaski #arastirma #flekso #ofset #toner #inkjet #etiket #ambalaj #drupa2020 #PrintOnDemand #MesseDuesseldorf

İnceleyin

Lidya Grup, FESPA Eurasia 2021’de son teknoloji dijital baskı makinelerini sergiliyor

Dijital baskı sektörünün lideri Lidya Grup, 2 – 5 Aralık 2021 tarihleri arasında İstanbul Fuar ...