Anasayfa / Aktüel / “Başarının Sırrı: Doğru Ekip ve Ekipman”
EdipBaskıÇözümleri

“Başarının Sırrı: Doğru Ekip ve Ekipman”

Edip Baskı Çözümleri Firma Sahibi Emrah Çörekçi: “Başarının Sırrı: Doğru Ekip ve Ekipman”

Risklere rağmen Samsun Bafra’da Edip Baskı Çözümleri’ni kuran Emrah Çörekçi, Samsun ile sınırlı kalmayarak Türkiye markası olmak amacıyla yola çıktıklarını belirtti. Brother, Xerox, Epson ve Summa ürünlerine yaptıkları doğru yatırımlarla hedeflerine ulaşacakları inancında olduklarını söyleyen Çörekçi, kompozisyon yazıp başlık atmaktansa başlık atıp kompozisyon yazdıklarının altını çizerek farklılıklar arayışında olduklarını dile getirdi.

2011 yılından bugüne baskı, fotokopi ve kitap-kırtasiye alanında hizmet veren Edip Baskı Çözümleri, 2012 yılında ikinci şubesini de açarak baskı & fotokopi ve kitap & kırtasiye bölümlerini ayırarak profesyonel oryantasyona gitti ve alanında daha da geniş hizmet vermeye başladı. Detaylı içerik kontrolü ile profesyonel hizmetler vermeye devam eden Edip Baskı Çözümleri, yeni teknoloji ürünleriyle günümüze uyum sağlayarak, yenilikçi tasarımları ile de geleceğe yönelik objektif bir bakış açısı oluşturuyor. Edip Baskı Çözümleri, alanında her türlü hizmeti kaliteli ve hızlı şekilde müşterilerine sunuyor. Edip Baskı Çözümleri hakkında detaylı bilgi almak adına bir araya geldiğimiz Firma Sahibi Emrah Çörekçi, sorularımızı cevapladı.

Print On Demand: Kısaca sizi tanıyabilir miyiz? Edip Baskı Çözümleri’nin kuruluş süreci hakkında bilgi alabilir miyiz?

Edip Baskı Çözümleri
Edip Baskı Çözümleri Firma Sahibi Emrah Çörekçi

Emrah Çörekçi: Asıl mesleğim öğretmenlik ve 10 yıllık bir süreçte özel okul ve dershanelerde Biyoloji Öğretmeni olarak görev yaptım. Üniversite öğrencisi olduğum yıllarda bir fotokopi merkezinde part-time olarak çalıştım. Tabir-i caizse toner tozu yutmuşluğum var. Samsun Bafra’da fotokopi merkezi bulunmuyordu. Öğretmenlik yaptığım yıllarda öğrencilerin yüksek fiyatlarla fotokopi çektirmeleri dikkatimi çekmişti. Üniversite olmayan bir yerde fotokopi merkezi kurmak tam anlamıyla riskti. Bu riski göze alarak fotokopi merkezini kurdum ve bir fotokopi makinesine yatırım yaptım. Bir masa, bir sandalye ve hayallerimle yola çıktım. Boş rafları boş kâğıt kolileri ile dolduruyordum. Bir top kâğıdı bitirdiğimiz ilk günü ve mutluluğumu hâlâ hatırlıyorum. Renkli fotokopi makinesi ile yatırımlara devam ettim. Bu işin sadece kopyalama hizmeti ile olmayacağını ve ilerlemem gerektiğini düşündüm. İstanbul ve Ankara’ya giderek büyük baskı merkezlerini ziyaret ettim. Bu merkezlerin kullandıkları markalar ve teknikler ilham kaynağım oldu. Farklılıklar yapma yolunda ilerlemeye çalıştım. Kompozisyon yazıp başlık atmaktansa başlık atıp kompozisyon yazmaya karar verdim ve Edip Fotokopi Merkezi olan firmamın adını, Edip Baskı Çözümleri olarak değiştirdim.

Baskı alanına kupa bardak baskı makinesi ile giriş yaptık. Sonrasında sektörümüz ile ilgili her fuarı ziyaret ederek yeni makineler ve teknolojiler ile tanıştım.

Print On Demand: Bir öğretmen olarak okullarla iş birliği içerisinde olmanızın Edip Baskı Çözümleri’ne bulunduğu katkılardan bahseder misiniz?

Emrah Çörekçi: Öğretmen oluşum ve ticaret alanındaki gayretim okullarla iş birliği içerisinde olmamızı kolaylaştırdı. Müşteri portföyümüzün %80’i ile aynı dili konuşabiliyorum. Leb demeden leblebiyi anlamak deyimiyle tanımlayabileceğimiz düzeyde müşterilerimizin beklentilerine karşılık çözümler sunuyoruz. Türkiye genelindeki okullarla çalışmalarımız devam ediyor. Fen sokakları, İngiliz sokakları, T-shirtler, şapkalar, merdiven ve kapı giydirmeleri hizmetlerimizle eğitim alanında ilerledik.

Ekip olmadan başarılı olmak mümkün değildir. Yanlış seçilmiş ekipman zaman ve maliyet kaybına neden olur ve tam anlamıyla müşteri memnuniyeti sağlanamaz. Bu kayıpları yaşamadan tecrübe kazanmak, emin ve sağlam adımlarla ilerlemeyi tercih ettik. İşini severek yapan ekip arkadaşları ile çalışmak, müşteri memnuniyetinin artışında büyük rol oynuyor. Müşterilerimize hızlı grafik hizmeti verip kaliteli ürünler sunuyoruz ve teslim sürecinde memnun müşteri kitlesi ile karşılaşıyoruz.

Print On Demand: Yatırım yaptığınız/yapmayı planladığınız ürünleri tercih etmenizdeki kriterler nelerdir?

Edip Baskı ÇözümleriEmrah Çörekçi: Büyük baskı merkezlerini ziyaret ettiğim esnada Brother, Xerox, Epson ve Summa gibi markalara yatırım yapıldığını gördüm. Biz de yatırımlarımızı bu markaların ürünlerine yapmaya karar verdik. Yatırım yapmayı planladığımız ürün gruplarında kalite ve servis hizmeti sunan Kopisan ile makine tedariği noktasında iş birliği içerisindeyiz. Uzun süredir çalıştığımız ve güvendiğimiz Kopisan’ın Brother gibi kaliteli firmanın satış ve servisini üstlenmesi, tercihimizi hızlandırdı. Bu şekilde bölgedeki Brother GT3 361 model baskı makinesine yatırım yapan ilk firma olduk. Xerox 7545 renkli makinesinden aldığımız A4 renkli fotokopinin kalitesi ile de bulunduğumuz ilçede bir ilki daha gerçekleştirdik. Sonrasında Epson 30610’a yatırım yaptık. Orijinal, sağlıklı ve sertifikalı mürekkep kullanarak iç mekân baskılar ve duvar kâğıtları, dış mekânda verdiğimiz yüksek çözünürlüklü baskı ve solmama özellikleri ile doğru bir yatırım yaptığımızı düşünüyorum.

Summa kesiciden ilk önce 60’lığa yatırım yaptık. Sonrasında dış mekân ile beraber 120’lik kesici ürünün BAS&KES özelliği ile hizmet vermeye başladık. Bu özellik müşteri portföyümüze kurumsal firmaları da ekledi. Yatırım yapmış olduğumuz bu 3 marka ile doğru tercihler yaptığımızı gördük. Sektörde bulunduğumuz 6 yıllık süreçten sonra internet hariç 2 şubeli baskı merkezi sahibi olmaktan gurur duyuyoruz.

Print On Demand: Sektördeki konumuzu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Emrah Çörekçi: Sektör ile yeni tanışmış olamama rağmen gördüğüm en önemli şey, büyük olmak değil büyük kalmaktır. Teknolojiyi takip etmeyen, tek yatırımla büyük kazançlar bekleyen, doğru ekipman tercihi yapamayan büyük bir firmanın ilerleyeceğini ve büyük kalabileceğini düşünmüyorum. Edip Baskı Çözümleri, internet çağında yoğun rekabetle ilerliyor. Ürününün açıklamasını doğru bir şekilde belirtmeden sadece yıkıcı fiyat politikası ile hareket eden sözde firmaların, işini doğru şekilde yapmaya çalışan firmalara zarar verdiğini düşünüyorum. Biz, doğru makine yatırımları yaparak ve teknolojiyi takip ederek büyümeyi hedefliyoruz.

Print On Demand: Tedarik ve müşteri kapsamında bölgesel sorunlardan bahseder misiniz?

Emrah Çörekçi: Edip Baskı Çözümleri olarak Samsun’da yer alıyoruz ancak Türkiye markası olma yolunda ilerlemeye çalışıyoruz. İstanbul, Bursa, Ankara gibi sanayi ve ticaret şehirlerindeki baskı merkezleri ile kıyaslandığımızda kargo ve zaman dezavantajımız bulunuyor. Örneğin, İstanbul’dan Erzincan’a bin adet kupa bardak tek kargo maliyeti ile teslim ediliyorken Anadolu’dan teslimler iki katı maliyet durumunda. Dezavantajdan kaynaklanan sorunlar, yüksek stok maliyeti oluşturarak zamandan kazanmak veya fiyat çizgisini oluşturabilmek için kar payını çok düşük tutarak giderilebiliyor. Bu durumu kabullenerek çizgimizi bozmadan, kaliteli hizmetler vermeye çalışıyoruz.

Print On Demand: Samsun dışındaki diğer bölgelerdeki müşterilerinize nasıl hizmet veriyorsunuz?

Emrah Çörekçi: Türkiye geneli transfer baskı sistemi ile 35 bin parça baskılı tekstil üretimimiz bulunuyor. Ancak transfer baskının kalıcılığı ve katman bırakması bizim için sorun teşkil ediyordu. Kurumsal firmalarla çalışmalarımız arttıkça personel kıyafetleri için istenilen kalıcılık süresi de arttı. Bu nedenle kalıcı, ekonomik ve kaliteli bir baskı sistemi arayışı içerisindeydim. Arayışımın sonunda Garment Printer ile yollarımız kesişti. Brother GT361 orta üretim makinesine yatırım yapmaya karar verdiğimizde eleştirilmiştik. Samsun’un bu potansiyelde olmadığını ve kar edemeyeceğimizi söyleyenlere karşı kararımız değişmedi. Çünkü hedefimiz Türkiye pazarıydı ve bu bilinç ile GT361’e yatırım yaptık. Sağlık sertifikasının bulunması, yıkama dayanıklılığının olması ve en önemlisi ürün teslimi esnasında müşterilerimizde oluşan memnuniyet hedefimize beklediğimizden daha kısa sürede ulaşacağımızı gösterdi. Şu an www.edipbaski.com ve www.emilico.com üzerinden alışveriş hizmeti sunuyoruz.

Xerox, Summa, Epson ve son olarak Brother’ın çözümlerine yapmış olduğumuz yatırımlar ile hizmette kalite ve kazancı elde ettik ve sınıf atladık. 2018 yılında Brother’ın nakış makinesine yatırım yapmayı planlıyoruz. Bu makinenin KDV’de sağladığı yarar ve sanatsallığı ile harika ürünler ortaya çıkaracağımızı düşünüyoruz.

Print On Demand: Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Emrah Çörekçi: İşini severek yapan biri olduğum için 7/24 müşterilerime hizmet verebilecek kapasitedeyim. Şanslıyım ki ekip arkadaşlarım da işlerini severek yapıyorlar. Para her zaman kazanılır, önemli olan aile olabilmek ve çalışma konforu sağlayabilmek. Çalışma arkadaşlarıma ve müşterilerime hep bu bakış açısıyla yaklaştım, yaklaşmaya da devam edeceğim.

Sloganımız ile röportajımızı noktalayalım: Kaliteli… Hızlı… Ekonomik…

 

#EdipBaskıÇözümleri #EmrahÇörekçi #BrotherGT361 #Brother #Xerox #Epson #Summa #Röportaj

İnceleyin

Mim Copy Center

Mim Copy, Yeni Yüzü ile Dijital Baskıda Sınır Tanımıyor

Mim Copy Center Firma Sahibi Melih Bedir, “Baskıya Dair Ne Varsa” sloganı ile çıktıkları yolda, ...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir