Anasayfa / AKTÜEL / Değişen Talepler Dijital Baskıyı Ambalajda da Öne Çıkarıyor

Değişen Talepler Dijital Baskıyı Ambalajda da Öne Çıkarıyor

Konica Minolta olarak AccurioLabel 230 toner bazlı Roll2Roll dijital baskılama, MGI Jetvarnish 3D spot lak ve varak yapabilen ürünlerimiz ile ambalaj sektöründe hizmet vermekteyiz. Sadece donanım olarak değil, AccurioPro Flux ve AccurioPro VDP yazılımlarımız ile baskı verisi oluşturma süreçlerini hiç olmadığı kadar kolay hale getirmekteyiz.

GÜRKAN GÜLMEZ, KONİCA MİNOLTA TURKEY, PRODUCTİON PRİNTİNG SATIŞ ÖNCESİ DESTEK DANIŞMANI

Konvansiyonel baskılamanın her alanında hissedildiği üzere, değişken veri baskılama ihtiyacı, artık ambalaj üretiminde de hissedilmektedir. Lot numaraları, QR kod, barkod, çekiliş kodları gibi değişken veri baskılama alanına giren baskı örnekleri artık daha çok tercih edilir hale gelmiştir.

Bir ürünün ambalajı, ilk etapta sadece ürünü sağlam ve taze bir şekilde son kullanıcıya ulaştırma amacını taşırken artık marketing kampanyalarının değişmez unsuru hale gelmiştir. Her marka tercih sebebi olmak için ambalajlarını sürekli geliştirmekte ve ambalajlarına ek görevler yüklemektedir.

Lojistik teknolojilerinde amaçlanan tam otomasyon hedefi için her ürün ambalajının, benzersiz bir kimliğe sahip olması kaçınılmaz bir ihtiyaç olmakla beraber, ürünlerin taşınması ve saklanması esnasındaki her aşamanın takibi, iş akış süreçlerinin ölçülmesi adına önemli veriler arasında yer alır.

Gelişen blok zincir teknolojilerinin, yakın bir gelecekte lojistik teknolojilerinin önemli bir parçası olacağını elimizdeki verilerden anlıyoruz. Örneğin bir şarap üreticisi, ürünü müşteriye sattıktan sonra o müşteri için saklama hizmeti vermeye NFT’ler sayesinde devam edebilir, o ürünün sahipliğini ömür boyunca müşteriye ait olduğunu garanti edebilir. Bir NFT adresi içeren QR kodunu, şarap etiketinin bir bölümüne ekledikten sonra üründe benzersizlik sağlayabilir.

Değişken verinin öneminden kısaca bahsettikten sonra bunun ancak dijital baskı sistemleri ile ya da konvansiyonel + dijital baskı sistemlerinin kombinasyonu ile gerçekleştirilebileceğinin mümkün olduğunu belirtmek isterim.

Kısa metrajlı baskılama ihtiyacının da dijital baskılama sabit sermaye yatırımına ihtiyacı artıran bir etken olduğunu, konvansiyonel baskılamada gereken baskı öncesi hazırlığının bu senaryoda kârlılığı negatif etkilediği bir gerçektir.

Daha önce ürün ambalajlarının, marketing kampanyalarının değişmez bir hareket alanı olduğundan bahsetmiştim. Tercih sebebi olmak adına firmalar ürün ambalajlarında süsleme (embellishment) yaparak ürünlerini rakiplerine kıyasla ön plana çıkarmaya çalışmakta, çeşitli süsleme proseslerini güvenlik, orijinallik belirtisi olarak kullanmaktadırlar.

Şu anda toner bazlı roll2roll dijital baskı sistemleri, ambalaj sektöründe hizmet veremeye başlamıştır. Toner bazlı baskı sayesinde dayanımı artırmak için gereken laminasyon, vernik kullanımı en aza inmiş ve üretim maliyetlerinde, zamanda tasarruf sağlanmıştır.

 

Konica Minolta olarak AccurioLabel 230 toner bazlı Roll2Roll dijital baskılama, MGI Jetvarnish 3D spot lak ve varak yapabilen ürünlerimiz ile ambalaj sektöründe hizmet vermekteyiz. Sadece donanım olarak değil, AccurioPro Flux ve AccurioPro VDP yazılımlarımız ile baskı verisi oluşturma süreçlerini hiç olmadığı kadar kolay hale getirmekteyiz.

#konicaminolta #dijitalbaskı #baskı

İnceleyin

Lidya Grup, FESPA Eurasia 2021’de son teknoloji dijital baskı makinelerini sergiliyor

Dijital baskı sektörünün lideri Lidya Grup, 2 – 5 Aralık 2021 tarihleri arasında İstanbul Fuar ...