Anasayfa / Makaleler / Dijital Ambalaj Sayesinde Yeni Bir Kutup Olma İmkanı
Ambalaj

Dijital Ambalaj Sayesinde Yeni Bir Kutup Olma İmkanı

Pazarlama sloganları üretmek kolaydır ama teknoloji de önemlidir.

Geert Fransen, Product Manager CHILI yayınları

Geert Fransen, Product Manager CHILI yayınları
Geert Fransen, Product Manager CHILI yayınları

Dijital devrim, pazarlama oyununun kurallarını yeniden yazdı. Ambalaj endüstrisi büyük verilerin önemini ve bu bilgiler sayesinde nasıl para kazanılacağını farketmiş olsa da, bu trendleri farklı boyutlardaki ve tiplerdeki müşterilere uygulamada başarısız oldu.

Bu teknik rapor, bu yanlışı ortadan kaldırmayı umuyor. Dijital ambalajlamaya geçiş yapmayı düşünen tedarikçi ve müşterilere önündeki seçenekleri değerlendirmelerinde yardımcı olacak teknik bilgi sunuyor ve dijitalin sadece kişiselleştirme yöntemlerinden çok daha fazlası olduğunu gösteriyor. Teknoloji artık pazarlama eğilimlerine yetişebiliyor: şimdi sıra ambalaj matbaacıları ve müşterilerinde. Artık onların da yenilikçi olma ve  para kazanma zamanı geldi.

  1. Pazarlama ve kutup meydana getirme

Tüketici davranışı, kalite için fiyat anlayışından geçici davranışlara dönüşmeye başladı.Birçok tüketici, fiyat ve kalite ne olursa olsun, anında memnuniyeti tercih etmekte. Bir markayı artık “anın markası” olmadığında terk etmekte de çok hızlılar. Bu da markaların sadakat ve tüketicilerle uzun vadeli bir ilişki kurmalarını zorlaştırıyor. Dijital devrim, bizi (bazılarımızı) şımarık, bencil anlık bağımlılara dönüştürdü. Bilgi ve hizmetler evrensel olarak erişilebilir, acil ve kişisel olmalıdır. Küvette rahatlarken çevrimiçi şeyler almaya alıştık. Ayrıca, bizi ilgilendiren şeyleri aramayı bile istemiyoruz- çevrimiçi perakendecilerin arama veya satın alma modellerimize dayanarak sevebileceğimiz ürünleri veya markaları önermelerini bekliyoruz. En sevdiğimiz kahveyi satan bir mağazanın tam karşısındayken, konum belirleyicidüzgün çalışmadığında hayal kırıklığına uğrarız.

Pazarlama, tamamen müşteriyi kendine âşık edebilmekmektir. Dijital pazarlamanın yükselişi, markanın müşterileriyle ilişki durumunu “beş yıldır mutlu bir şekilde evli” den “karmaşık” a çevirdi. Şimdiye kadar doğrusunu yaptığın için hala yanındalar- ama diğer markaların pazarlaması Tinder oyununu oynuyor ve ortadaki potansiyeli kolayca yakalayabiliyorlar.

Markaların tek yapacakları müşterilerini ellerinde tutmaya çalışmak. Böylece temele dönüyorlar- birebir pazarlama: kendilerini özel hissettiriyorlar. İlk önce ambalaj sektörünün benimsediği bir trend, kısa süre sonra diğer sektörlere de geçecek. Başlangıçta, ambalaj sadece malların korunması ile ilgiliydi. Ancak, yıllar geçtikçe, ürün karakteristikleri, marka değerleri, promosyonlar ve çok daha fazlasını içeren bir iletişim gemisine dönüştü. Ve tüm satın alma kararlarının yaklaşık yüzde 70’inin satış anındaki ani olarak yapıldığı göz önüne alındığında, matbaacılar ve markalar, satışları artırmak için ambalajlarını optimize etmelidir.

Nasıl?

Dijital ambalaj kişiselleştirmenin ötesinde bir şey. Özelleştirme, bölgeselleştirme ve bireyselleştirmeyi düşünün. Pazarlama stratejinizin merkezileştirilmesi ve optimizasyonu sizin ödülünüz olacaktır.

Teknoloji Geçmişi

Dijital baskı, geleneksel baskı teknolojisini bozan birçok kısıtlamayı ortadan kaldırdı. Matbaacılar işleri hızlı ve kolay bir şekilde değiştirirken, geleneksel matbaalar daha katı olmaya meyillidir. Her şeyden önce, dijital baskı yeni fırsatlar medyana getiriyor.

Sonuç olarak, teknoloji birçok şekilde ortaya çıkıyor. Doğru teknolojiyi seçmek kişisel baskı tercihlerine bağlı: Miktar, kalite, fiyat. Belirli bir miktarda belli bir kalite belirli bir fiyat karşılığında gelir.

Kilit nokta, en çok tekrar edilen işiniz için en iyi teknolojiyi seçmektir. Teknoloji, süreçlerinizi optimize edebildiğinde, siz de ROI’nizi artırma şansınızı yakalayın.

Teknoloji seçenekleri

Elektrofotografik çözümler, yıllar önce piyasada kendilerini ortaya koydu. Dört renkli baskı- ve daha fazlası- istisnadan daha çok kuraldır. Ve azı çarpıcı zenginlikte baskılar sunar. Toner teknolojisiyse, bazı basın üreticilerinin bile gıda onay sertifikalarını almasını sağladı.

Bununla birlikte, inkjet teknolojisi kullanan dijital baskı, göreceli olarak yeni; ancak son dört yılda inanılmaz bir şekilde gelişti ve yeni heyecan verici imkanlar getirdi. Düz tip çözümler, boyut, mürekkep türleri ve yüzeylerle sundukları çok yönlülük sayesinde uzun zamandır popüler..

Tabaka beslemeli ve web baskıları da portföye eklendi; bu baskı hızları ve mevcut farklı mürekkepler büyük bir potansiyele sahip.

Smithers-Pira raporu, 2018’deki ambalaj endüstrisindeki dijital baskının genelde inkjet makineler ile yapılacağını öngörüyor. [2] Bu da dijital baskının doğası gereği ambalajlama malzemeleri basarken karşılaşılan değişikliklere mükemmel bir şekilde uyum sağlamasından kaynaklanıyor. Kısa süreli işlere artan talep, pazarlamacılar ve markaların dijital yaklaşıma daha fazla ilgi duymaları ve web’den ambalaj portallarına geçişin artması, teknoloji için doğru zamanın geldiğinin açık göstergeleri.

Toner ve inkjet teknolojileri, konvansiyonel yaklaşımı barındırıyor- yani aynı kopyanın birden fazlasının üretilmesi. Bununla birlikte, çeşitliliği kolaylaştıran faktör dijital yaklaşım.  Matbaacıların bundan fayda sağlaması için bazı güncellemelerin yapılması gerekiyor.

Dijital rota

Verilerin toplanması ve düzenlenmesi, başarılı dijital baskı için elzemdir. Ascend2 veri odaklı pazarlama araştırması yaptığında, katılımcıların %70’i “müşteri deneyimini kişiselleştirme” nin en önemli öncelik olduğunu belirttiler. [3]

Bireyler hakkındaki verilerin- tercihleri, beğenmeyenler ve satın alma geçmişi gibi – toplanması, pazarlamacıların gerçekleri ve rakamları temel alarak tüketici davranışlarını analiz etmelerini sağlar. Ve bu verileri organize ettiğinizde, pazarlamacılar üretim süreçlerini hızlandırıp otomatik hale getirerek daha kişisel bir yaklaşım geliştirebilirler.

  1. Koleksiyon

Ambalajın kendisi veri toplamanın ana kaynağıdır. Ne, nerede, nasıl satılır? Bu bilgileri herhangi bir lojistik zinciri sağlayabilir. Akıllı pazarlamacılar, veri toplama özelliğine sahip bir web sitesine yönelik harekete akıllı bağlantılar veya QR kodlarıyla, verileri yakalamak için harekete geçiyorlar.

  1. Organizasyon

Dijital Varlık Yönetimi (DVY) çözümleri, Ürün Bilgileri Yönetimi (ÜBY) sistemleri ve özel hazırlanmış veri tabanları gibi, dijital varlıkları takip etme,verileri depolamak ve işlemek için çeşitli seçenekler mevcuttur.

  1. Gelişim

Bütün bu verilerin merkezileştirilmesi ve analizi- “gerçeğin tek kaynağı” – kreatif ekiplere hedefli bir pazarlama kampanyası oluşturmak için ihtiyaç duydukları bilgileri verir. Verileri kullanma ve içeriği çeşitli demografik, coğrafi veya bireysel niteliklere göre uyarlama, herhangi bir baskı tercihini karşılayabilecek çevrimiçi düzenleme ve sayısal baskı çözümleri sayesinde mümkündür.

CHILI yayıncısı gibi bir çözüm, son kullanıcıların ambalajlama belgesi oluşturmalarına izin verir. Bu çözümlerin mevcut iş akışları ile bütünleşme kolaylığı ve veri odaklı çözümlerle sundukları bağlantı imkânları  son derece etkileyicidir.

Örneğin aşağıda üç ambalaj boyutu gösterilmektedir: küçük, orta ve büyük. Boyutlar farklı sürümlerde de bulunmaktadır. Küçük boyutun üç, orta boyutun dört, büyük boyutun üç farklı sürümü mevcuttur. Geleneksel bir ortamda, her lezzet ve boyut için bir dosya yapılır- sonuçta on farklı dosya elde edilir.

Konvansiyonel baskı

3 boyut

3 versiyon

10 döküman

Online düzenleme

3 boyut

3 sürüm

3 şablon

Renk, ürün adı, ürün görüntüsü veya kalori daha sonra şablondaki değişkenlerle kolayca değiştirilebilir.

Bu değişkenler farklı şekillerde kullanılabilir:

  • Manuel olarak, spesifikasyonları ürün şablonunun üzerine uygulayarak.
  • Otomatik olarak çevrimiçi bir editörü bir DVY veya bir ÜBY çözümü ile bütünleştirerek. İçerik ve kurallar iş akışında tanımlanır.

İkinci çalışma şekli büyük bir potansiyel sunmaktadır. Bu teknik incelemenin konusu olmamasına rağmen hızlı bir özetle gözden geçirmekte fayda var..

Yararları

  • Gerçek WYSIWYG – 3D doküman öngösterimi
  • Tarayıcı operatif- yükleme / satın alma / eklenti yazılımı gerekmez
  • Bölümler arası iş birliği
  • Kullanıcı deneyimi uyarlanmış arabirim ve haklar

İzlenebilirliği değiştirebilme

Veri odaklı çözüm bağlantısı (tek doğruluk kaynağı)

………………………………………………………………..

Yatırım Getirisi

Minimum insan hatası riski

Tasarımda daha kolay değişiklik yapabilme imkanı

Daha hızlı onay döngüsü

Bakılacak toplam dosya sayısındaki azalma

Dosya yönetiminde daha düşük maliyetler

………………………………………………………………………..

Sonuç

  • Pazarlamaya daha hızlı başlama
  • Pazardaki değişikliklere hızlı tepki verebilme
  1. Ayrıştırıcılar

Sürecin bu noktasında buzdağının ucunda olsak da pazarlamacıların çeşitlenmesini sağlayacak seçenekler görüyoruz.

Daha yüksek bir standartlaşma düzeyi, tasarımın daha az kişisel olması ve aynı paket için birden fazla kopya üretilebilmesi anlamına gelmektedir. Daha yüksek bir değişkenlik düzeyi ise, daha az standardizasyon sağlar ve eşsiz bir kopya alma imkanlarını anında arttırır.

Farklılıklar, özdeş kopya miktarı ile birlikte belirli bir değişkenlik ve standardizasyon seviyesiyle ilgilidir. Tasarım bireyselleştikçe esneklik artar.

Açıkça görüleceği üzere, grafik kârlılıkla ilgili değildir. Özgünleşmeyi seçerken, karlı hale getirmek için bazı standartlaştırmalar gereklidir- örneğin standart boyutlar, bu nedenle sadece baskı özgündür.

2.1 Bölgeselleşme

NedirAmbalaj üzerindeki parçalar bölgeden bölgeye farklılık gösterir.

Ne zaman en değerlidir? Temelde farklı dillerde ambalaj geliştirirken.

Burada önemli bir husus mevzuattır: farklı bölgelerde farklı kurallar geçerlidir. Bu, yalnızca hangi bileşen listesinin pakette görüntülendiği ile sınırlı değildir, aynı zamanda ambalaj üzerinde hangi dillerin kullanılması gerektiğini de içerir. Dünyanın farklı yerlerinde bulunan elektronik cihazlar için farklı standartlar geçerlidir- Avrupa için CE, Kuzey Amerika için CSA / UL. Kimyasal ve ilaç endüstrisi muhtemelen en kapsamlı ve bu nedenle en zor örneklerdir. Veritabanı varlıklarını bir webden-pakete çözümü ile birleştirmek insan hatalarını azaltmak ve onay döngülerini kısaltmak için ideal bir yöntemdir. Daha sonra, tüm hukuki bilgiler, paketleme belgesini güncelleyen ve değişikliklerin uygulanmasından sonra otomatik olarak bir onay sürecini başlatan ve izleyen bir veritabanında saklanır.

Bununla birlikte, bölgeselleşmenin kutudaki yasal bilgileri göstermenin ötesine geçmesi de mümkündür. Örneğin, bir logoyu bölgeselleştirebilirsiniz. Veya rakipler çeşitli piyasalarda farklılık gösterebileceğinden, belirli bir bölgeye daha uygun bir ürün bildirimi kullanabilirsiniz. Ambalajın renginin daha belirgin olması için değiştirilmesi (veya daha iyi karışımının yapılması) uygulanabilir bir strateji olabilir.

2.2. Özelleştirme

NedirÇeşitli değişiklikler.

Özelleştirme sayesinde çeşitli uygulama imkanları vardır. Özelleştirme, geçici bir kampanya için standart bir tasarıma eklenen mevsimlik veya promosyon unsurlarını veya sınırlı bir baskı için değiştirilen renkleri içerebilir. Bir webden-pakete ortamında, bu işlem manuel olarak yapılabilir.

Özelleştirme, bir ürünün farklı tat veya modellerde ambalajlandığı anlamına da gelebilir. Tasarım şablonu aynıdır, ancak ürün bilgileri- ad, lezzet, renk vs- buna göre değiştirilmiştir. Örneğin, bir saç kurutma makinesi farklı renklerde mevcut olarak gösterilebilir. Ya da bir paket tasarım teması çeşitli et ürünlerinde kullanılabilir. Bir web-den-pakete çözümü çevrimiçi bir editör kullanarak yapmak, belirli öğelerin yalnızca birinin güncellenmesini gerektirir ve tamamen yeni bir belge oluşturmayı gerektirmez (3. Geliştirme bölümünde açıklanan Withworths örneğine bakın.).

Ne zaman en değerlidir?

Ambalaj boyutuna / kalıpta kesime dayalı belgeleri standartlaştırmak istediğinizde. Veya piyasadaki trendlere hızlı tepki vermek istediğinizde. Pazarlamacıların zaman ve / veya mevsimsel promosyonları içeren kampanyalar başlatmalarını sağlar.

2.3. Bireyselleştirme

Nedir- eşsiz bir müşteri deneyimi. Bireyselleştirme sadece kişiselleştirmeden çok daha fazlasını kapsar. Kişiselleştirme, çoğu insanın tek bir kişinin adını ve adresini bir belgeye eklemeyle ilişkilendirdiği, biraz fazla kullanılmış bir terimdir. Bireyselleştirme ise daha geniştir- belgeyi bir kişiye özgü yapmakla ilgilidir. Bu, ad ve adresin yanı sıra resim, şekil ve renk içerebilir. Bir paketin tamamı bir kişiye uyarlanabilir: ad, adres, favori renk, en iyi yanıt biçimi ve tercih edilen yazı tipi.

Benden tavsiye– Kârlılık ihmal edilmemelidir. Uygulamaya bağlı olarak bazı standardizasyon gereklidir.

Ne zaman en değerlidir?

Kuşkusuz bu yaklaşım, en üst düzeyde müşteri deneyimi sağlar. Sadece paketleme tasarımına değil aynı zamanda ambalajla birlikte gönderilen teminat ve promosyon malzemesine de uygulanabilir. Varsayımsal bir örnek, powerslim.be gibi bir kilo kaybı programına katılan birisidir. Bu program, yeme alışkanlıklarınızı değiştirmenize yardımcı olan bir kişisel antrenör içerir. Tavsiyeleri, kilo kaybı besin maddelerinin satışını ve tarifleri paylaşmayı gerektirir. Hedef sadece kilo vermek değil, aynı zamanda hedef kiloyu korumaktır. Buradaki temel unsur, müşterinin bilinmesi, programdaki ilerlemenin bilinmesi ve daha da önemlisi, müşterinin sipariş verme şekli bilinmesidir. Ambalaj, bu müşteriye özel olarak uyarlanabilir. Her sevkiyat kişisel bir not ya da başka bir tarif önerisi içerebilir: “Sizin pastırma aromalı ürünleri tercih ettiğinizi fark ettik. İşte, ilk on tarifimiz” Hedefe ulaşıldığında, bu sefer özel bir birleştirme programı ile tekrar ulaşabilirsiniz.

Geliştirme eğiliminde olanların sonuçları iki katdır:

Merkezileştirme

Tüm dijital pazarlama belgeleri tek bir merkezi yerde saklanır. Her bir dosyanın meta verileri, pazarlamacıların içeriği en üst düzeyde kullanmalarına yardımcı olur.

Optimizasyon

Pazarlamacılar, tüm bu dijital malzemeyi ve içeriği en iyi şekilde kullanabilir. Varlıklar ve veritabanı uyumlu hale getirildiğinde, üretim ekibi  tüketicilerin seveceği bir marka üretme imkanına sahiptir. Ancak unutmayın: bu türden düzenlemelerin herhangi birinin bir ambalaj üretim ortamında uygulanması (tasarım/sipariş, üretim, teslimat) bazı değişiklikler gerektirecektir.

  1. Pazarlamak, pazarlamak

Artık birçok farklılaştırma aracı olduğunu biliyoruz. Ancak daha önce de belirtildiği gibi, bazıları hala herkesin teknolojiye ulaşamayacağına inanıyor.  Oysa ki aşağıdaki örnekler bize farklı bir gerçeği gösteriyor:

3.1. Coca-Cola şişe-paylaş kampanyası

Tanım: Coca-Cola şişe etiketinin özelleştirilmesi.

Büyük isimler genel isimlerle birlikte özelleştirme kategorisine girer, web sitesi aracılığıyla siparişler bireyselleştirme altına girer.

3.2. Vedett

Tanım: bira şişesi etiketinin kişiselleştirilmesi.

Etiketleme, her katılımcının Twitter avatarına uyarlanıyor. https://twitter.com/PDM9/status/378225837646290945

3.3. Twix-Raider

Tanım: (Twix vs. Raider) Twix isminin Hollanda’daki eski ismi “Raider”e yavaş yavaş geri dönüşü.

3.4. Walkers

Tanım: Özel ve sınırlı, yılın son kampanyası. Walkers web sitesinden, favori cips paketine  basılmak üzere kişisel bir mesaj gönderilebilir.

3.5. Heinz Soup, Nutella, Marmite, The Famous Grouse, Firefly

Tanım: Talep üzerine kişiselleştirilmiş bir etiket oluşturma.

3.6. Ola

Tanım: Ünlü marka farklı ülkelerde farklı bir marka adı altında dondurma satıyor ancak grafik unsurlar tutarlı.

  1. Tipik bir örnek

Coca-Cola’nın yaptıklarını kimsenin yapamayacağını söylediğimizde, kimseyi kastediyoruz. Önde gelen bazı şirketler aşağıdadır:

Folded Color- Hediyeniz ortalama alkollü içecekten biraz daha büyük.

Endişelenmeyin, paketinizi özel olarak hazırlatın. Mükemmel bir kişisel uyum. http://www.foldedcolor.com/customsizes/straight-tuck-end.html/

Raja – herkes standart bir karton paketi gönderebilir.

Kişiselleştirilmiş bir kurdeleyle herkesten farklı olmak mümkün. Müşteri kutuyu tekrar kullanabilir (çevre dostu), ancak gönderildikten hemen sonra kimin gönderdiğini bilecektir. http://www.raja.fr/adhesifs-cerclage-collage/adhesifs-personnalisables/adhesifs-personnalises_C159510.html

Esko – Webcenter, bir ambalaj yönetimi çözümüdür. Özellikler ve uygulamadan tasarım ve içerik yönetimine kadar tüm karmaşıklıkları yönetmenize olanak tanır. Bu yönetim çözümü, tüm ambalaj varlıklarınızı sınıflandırmayı ve organize etmeyi kolaylaştırır. https://www.esko.com/en/products/overview/webcenter/overview/

Galilée – Her şey seçtiğiniz ortakla ilgilidir. Hayat boyunca ve kesinlikle iş için geçerlidir. Galilée, DALIM Software ve CHILI ortaklığının bir gıda perakendecisinin müşteri yaklaşımını sonsuza dek nasıl değiştirdiğini görün. http://www.chili-publish.com/spicystars/galilee

Beercompany – Size kendi biralarımızı tattıracağız. Aşağıdaki bağlantıyı tıklayın ve “henüz oturum açılmamış”ı seçin. Verilerinizi girdikten sonra bir onay alacaksınız. Bir kez onaylandıktan sonra şablonla oynayabilirsiniz. Yanınızda grafik tasarımcıya ihtiyaç duymadan online düzenlemenin keyfini çıkarın.

http://beercompany.thebigspicy.eu > (“henüz oturum açılmamış”ı seçin)

  1. Sonuç

Dijital paketleme ve uygulama çözümleri artık çok daha yaygın. Ambalaj artık değişmez değil; iş akışına entegre ettiği çözümler kadar duyarlı ve çevik.

Dijital teknolojiye yatırım yapılmalıdır. Çok kullanılan bir ifade olabilir ama yenilikçilik önemlidir.  Teknoloji kullanımının neden ambalajla sınırlandırılması gerekiyor? Paketleme özünde, bir ürünü nakliye sırasında veya müşterinin kapısına kadar koruyarak, varış noktasına (yalnızca fiziksel olarak veya birisini satın almaya ikna ederek) nakletmenin bir yoludur.

Dijital pazarlamacılara gelince, müşteri bilgilerini iyi kullanma zamanı geldi. Kolaylıkla temin edilebilen teknolojinin avantajlarından yararlanın. Teknolojiyi tanıyan ama pazarlama konusunda bir şey yapmamış olan ambalaj uzmanları için bu tanıtım sayfasının faydalı  olacağını umuyoruz.

Kaynakça

[1] Stora Enso Packaging Solutions, 2016, Viewpoint. Retail Packaging: 2016 and beyond., p. 2. http://assets.storaenso.com/se/renewablepackaging/Documents/Viewpoint_Retail%20 Packaging_English_low%20res.pdf .

[2] Smithers-Pira, 2015, The Future of Digital Print for Packaging to 2020. http://www.smitherspira.com/industry-market-reports/printing/digital/the-future-of-digital-print-for-packaging-to-2020

[3] Ascend2, Leading Marketing Solutions Providers, 2015, Data-Driven Marketing, Research Summary Report. http://ascend2.com/home/wp-co ntent/uploads/Data-Driven-Marketing-Summary- Report-141113.pdf

Geert Fransen Hakkında

Geert Fransen’in grafik sanatları endüstrisindeki kökleri Agfa, Xeikon, Unibind, Creo ve Kodak’ta ard arda ve farklı rollerle derinleşiyor. Deneyimi, desenden baskıda baskıya kadar baskı öncesi tüm Grafik Sanat süreçlerini kapsar. Sürüşü, değişken veri baskısının evrimi ile uyarıldı. Her şeyden önce, özellikle VDP seçeneklerindeki ve fırsatlarında insanları aydınlatmaya gelince, sağduyu konusunun güçlü bir savunucusudur.

#GeertFransen #GeertFransen #CHILI #Dijital #ambalaj

 

İnceleyin

Konica Minolta, En Yeni Çözümlerini Printtek 2017’de Sergiledi

 Konica Minolta, baskı profesyonellerinin ihtiyaçlarına yönelik en yeni donanım ve yazılım çözümlerini Printtek 2017 fuarında ...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir