Anasayfa / Yüksek kapasiteli dijital baskı / Elma Basım Niçin Ricoh’u Tercih Etti?
1234

Elma Basım Niçin Ricoh’u Tercih Etti?

1234Dijital baskıya geçiş kararında nihai olarak Ricoh’u tercih eden Elma Basım’ı Ricoh Türkiye’den Türkiye İş Geliştirme Direktörü Öncü Güyer ve Baskı Çözümleri Satış Müdürü İffet Çakmur İnceer ile birlikte ziyaret ettik.

Dijital baskı yatırımları her geçen gün artarak sürüyor. Dijital baskı deyip geçiyoruz ancak, bu yeniliğin bir çok farklı yüzü var. Basım endüstrisi olarak yıllardır dijital baskının kalitesini sorguladık. Ofset ile karşılaştırma yaptık. Çünkü matbaalarımızın müşterileri hem ofsetten hem de dijitalden aldıkları işlerde bir bütünlük ve baskı kalitesi açısından sürdürülebilirlik bekliyorlar. Baskı kalitesi açısından artık neredeyse tüm makine üreticileri maksimuma yaklaşmış durumdalar. Bu aşamadan sonra devreye diğer parametreler giriyor. Baskı öncesi ve IT deneyimlerini baskıya taşıyan Elma Basım’ın ortakları İhsan Elhan ve Mehmet Karagöz, deneyimleri ışığında bu parametreleri en çok sorgulayanlardan olduklarını, anlatıyorlar. Dijital baskıya geçiş kararında nihai olarak Ricoh’u tercih eden Elma Basım’ı Ricoh Türkiye’den Türkiye İş Geliştirme Direktörü Öncü Güyer ve Baskı Çözümleri Satış Müdürü İffet Çakmur İnceer ile birlikte ziyaret ettik. Elhan ve Karagöz’ün dijital baskı yatırım tecrübelerini ve Ricoh’un bu konudaki desteklerini konuştuğumuz söyleşiyi aşağıda sunuyoruz:

matbaa&teknik: Elma Basım’dan ve bu Ricoh makineyi satın alma sürecinizden kısaca bahseder misiniz?

İhsan Elhan: Yıllarca IT sektöründe medya projeleri ve entegrasyon projeleri yaptık. 1995’te kurulan bir renk ayrımı operasyonumuz vardı. 1997’de bu operasyonumuz matbaaya dönüştü. 2006 senesine kadar beraber yürüdüğümüz bilgisayar kısmımızı başka bir gruba sattık. Şu anda da matbaa operasyonu olarak devam ediyoruz.

Dijital konusuna gelince; 3-4 senedir takip ettiğimiz bir konu. Bunun için de birçok yerle görüştük. Dijital baskı üreticilerinin hepsi ile yakın temas içinde olduk, ziyaret ettik, makineleri yakından inceledik. Fakat çözümün doğru kompozisyonu önümüze bir türlü gelmemişti. Hepsinin güzel tarafları var. Bu konuda birkaç parametreye bakıyorduk ki bunlardan bir tanesi baskı kalitesiydi. Baskı kalitesini tüm üreticiler bir şekilde sağlıyorlar ama bu baskı kalitesini sağlarken aynı zamanda pratikler mi, değiller mi buna da bakıyorduk. Bunu yapıyorsa bu kez de fiyatını göz önüne almanız gerekiyor. Biz özetle makinenin dört dörtlük olmasını istiyorduk; hem kaliteli bassın, hem fogra standartlarına uysun, hem üretim makinesi olsun ve hızlı olsun, hem fiyatı belli bir ölçüde makul olsun, operasyonel ve üretim maliyetleri denge içinde olsun… Şimdiye kadar da doğru kombinasyonu yakalayamamıştık. Epeyce teklif de aldık ancak bir türlü son adımı atmaya cesaret edemiyorduk. Ricoh burada bize doğru bir kombinasyonla geldi ve bize bu konuda cesaret verdi. Adım atacak cesareti bulduk, Ricoh ekibine güvendik ve sonuç olarak makineyi aldık.

Mehmet Karagöz: Öncü Bey ile çok önceden tanışıyoruz ve onun bize sağladığı dostluk ve güvenle bugünlere geldik. Kendisi bize bu makineyi önerince ve teknik ekibi de yıllardan beri tanıdığımız için güvenerek bu makineyi satın aldık.

İhsan Cafer Elhan: Öncü Bey ayrıca sadece bir baskı makinesi almanın ötesinde burada çeşitli ürün ve hizmetleri türetebileceğimiz geniş bir çerçeve çizdi. Ricoh’a ve ekibe güveniyoruz.

Öncü Güyer: Öncelikle Elma Basım’a bu yatırımda bizi tercih ettikleri için teşekkür ediyoruz. Yatırım açısından da henüz Elma Basım’la işin çok başındayız. Çünkü Ricoh’un burada sunacağı çözümler, kısa ve orta vadede çok kapsamlı olacak. Umuyoruz ki Elma Basım’ın da bize vereceği onaylarla beraber onlara yepyeni çözümleri kendi müşterilerine katma değer sağlayarak sunabilecekleri şekilde, vermeye devam edeceğiz.

İffet Çakmur İnceer: Buradaki en önemli farklılık tüm bu sürecin Türkiye’de Ricoh tarafından gerçekleştiriliyor olması. Ricoh, Türkiye’de donanımı satmak ve makineyi kurmanın dışında müşterilerle ortak bir vizyon çizmek için harekete geçti. Bence burada Öncü Bey’in geçmiş bilgisinin müşterilerimizin geleceğine ışık tuttuğunu düşünüyorum. Donanımımız da buna el verdiği için burada başarılı bir çözüm sunduğumuza inanıyorum. Umarım hem Türkiye hem de Elma Basım için başarılı çözümler üretmeye devam ederiz.

matbaa&teknik: Ricoh’un sağladığı teknik servisin müşteri sorunlarına cevap verme süresi ne durumda?

Öncü Güyer: Ricoh Türkiye olarak önceliğimiz Marmara ve İstanbul bölgesi. Çünkü üretim makineleri tedarikçisi olduğunuz zaman müşterileriniz taahhütlü işler alıyorlar. Bu da belirli bir teslim süresi ve teslim zamanı anlamına geliyor. Bunlar da genelde hızlı teslim zamanı gerektiren işler oluyor. Şu anda ekibimiz bu bahsettiğim bölge içinde müşterilerimize gün içinde muhakkak en kısa sürede erişebilecek yeterlilikte. Bu bizim için en önemli konu… Müşterimiz herhangi bir şekilde üretiminden geri kalmamalı. Elma Basım’a bu makineyi kuralı 5 ay geçti ve henüz bir sorun da yaşanmadı.

Mehmet Karagöz: Biz zaten işin acemisiyiz, ne zaman arasam hemen geliyorlar ve hep yanımızdalar. Bu bakımdan çok mutluyuz. Alışkın olmadığımız bir ilgi görüyoruz. Umarız bu durum hep devam eder.

Öncü Güyer: Bazen bu tip makineleri kullanan operatörler yetersiz olabiliyorlar. Bunu sektör için söylüyorum, bu noktada Ricoh’un sunduğu güzel bir çözüm var ve bu çözümü Elma Basım’a da uyguladık. Çözüm şu; burada bizim yedek üretim setlerimiz var. Dolayısıyla, buraya hiç ulaşamasak bile Elma Basım operatörü makinede çıkabilecek herhangi bir sıkıntıda ilgili parçaları kendisi yarım dakika, bir dakika gibi çok kısa bir sürede değiştirmek suretiyle üretime devam edip çok daha hızlı biçimde çözmesini sağlıyor. Bizim teknisyenimiz de gelip durumu kontrol edebiliyor.

İffet Çakmur İnceer: Makinenin içerisinde iki tane çekmece kadar kolay çıkabilecek eleman var. Bunları iki tane vidayı gevşeterek çıkarabiliyorsunuz. Arıza olduğunda bunu tamamen çıkarıp bir yenisini takıp işe devam edilebilir. O arızalı parçaya da gerekli müdahale yapılır ya da yenisi ile değiştirilir. Bir şekilde müşterinin işine devam etmesini sağlarız. Bu bahsettiğim iki parçayı çıkardığınız zaman zaten makinenin %70-75’ine yakın kısmını çıkarmış oluyorsunuz. Bu nedenle aslında müşterinin servisi beklemesi gibi bir şey söz konusu değil.

matbaa&teknik: Elma Basım olarak sizin bu makineden uzun vadede beklentileriniz nedir?

İhsan Cafer Elhan: “Suyu test etmek” diye bir deyiş vardır. Biz aslında şu anda dijital piyasasında suyu test ediyoruz. Ayağımızı soktuk ve derinliğini ölçmeye çalışıyoruz. Kaçırdığımız birçok iş vardı ve şimdi bu makineyle birlikte onları almaya başladık. Tabii ki biraz zamana ihtiyacımız var. Bu makinenin kapasitesini doldurursak ileride ikinci makineyi de ilave ederiz.

Mehmet Karagöz: Bu makine bizim elimiz kolumuz oldu şu anda. Bu makineye çok ihtiyacımız olduğunu fark ettik. Dijital makine aldığımızı kimseye duyurmadık ama işlerimizin birçoğunu bu makinede çözüyoruz. Çok rahat ettik, dijital işleri sürekli dışarıya gönderiyorduk. Şu anda bu işleri kendimiz çözüyoruz. Herkes bu dijital işinden aslında çok mutlu, uzun tirajlı işi olan bir müşterimiz kısa tirajlı bir iş verdiğinde ofsette basamadığımızdan bunu dijitalde kolaylıkla çözebiliyoruz. Artık 24 saat çalışma imkânımız da oluyor.

Öncü Güyer: Biz burada, İhsan Bey’in de bahsettiği gibi, fogra çalışmalarını da yaptık. Ayrıca PRO C901 serisi makinelerimiz 350 gram malzemeleri ön-arka registerlı basabiliyor. Elma Basım ile biz, belki de Türkiye’de ilk kez olarak, yurtdışından destekli doğrudan RIP eğitimi yaptık.  Ancak bütün bunlar bizi gerçekten tatmin etmiyor. Elma Basım’a sunacağımız o kadar çok çözüm var ki, bunları zaman içinde hep birlikte oturup konuşacağız.

Mehmet Karagöz: Biz bu yatırımın ardından yavaş yavaş yurtdışındaki fuarlara katılmaya da başladık. Şu anda da örneğin Aralık ayında yurtdışında büyük bir fuara gideceğiz. Yurtdışında küçük çaplı da olsa işler almaya başladık. Bu bizi çok mutlu etti, ihracatın da başka bir zevk olduğunu gördük. Yurtdışından aldığımız işler bize yeni şeyler öğretiyor. Şimdilik İsviçre’den bir iş aldık, Almanya’da ve Suudi Arabistan’da müşterilerimiz var.

İhsan Cafer Elhan: Bildiğiniz gibi iş dünyasında büyümeyen küçülür. Dolayısıyla büyümek zorundasınız. Burada doğru ürünü, doğru aracı ve doğru müşteriyi bulmak biraz beceri, biraz da kadere bağlı.

İnceleyin

OKI

OKI Avrupa’dan Yeni Yüksek Hacimli, A3 Renkli Akıllı MFP

OKI Avrupa yeni yüksek hacimli, A3 renkli akıllı MFP’yi piyasaya sürüyor. ES94x6 MFP Serisi OKI’nin iş ...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir