Anasayfa / Yazarlar / Eraysan Group; Gelişmiş Ürün Gamıyla En Büyük Çözüm Ortağınız
DSC00282

Eraysan Group; Gelişmiş Ürün Gamıyla En Büyük Çözüm Ortağınız

DSC00282Eraysan Group Yönetim Kurulu Başkanı Erol AYKUT ile firmanın ürün gamı, müşteri ilişkileri ve Drupa hazırlıklarını konuştuğumuz bir röportaj gerçekleştirdik.

Eraysan Group, 30 yıllık deneyim, tecrübe, bilgi ve birikimiyle müşteri memnuniyeti odaklı ilerleyen nezih bir firma. Geniş ürün gamıyla her ihtiyaca çözüm ortağı olmayı amaçlayan firma, her yıl yeni, gelişmiş ve kaliteli ürünler sunarak müşteri memnuniyetini taçlandırıyor.

Öncelikle sizi ve firmanızı tanıyabilir miyiz?

Erol AYKUT, 1965 yılında RİZE/Fındıklı ilçesinde doğdum. İlk, Orta ve Lise eğitimini doğduğum yerde tamamladım ve yükseköğrenimime de İstanbul’da devam ederek ticari hayata 1986 yılında atıldım. Ülkemize ve ülke insanına odaklı çalışmalarımla toplumda saygınlık kazanmayı da başardığımı düşünüyorum. Evliyim, biri kız, biri erkek olmak üzere iki evlat sahibiyim. İş hayatım nedeniyle İstanbul’da ikamet etmekteyim. Aileme ve yakınlarıma önem veren bir kişiyim. İnsanı sevmek ve insanlara fayda odaklı çalışmayı seven bir kişilik olarak birçok sivil toplum kuruluşlarında da Genel Başkan olarak görev yaptım ve hala yapmaya devam ediyorum. Akrep Burcundan olup, düzenli olmayı, sonuç odaklı çalışmayı seven kişiliğimle öne çıktığımı söyleyebilirim.

Ofis ve kırtasiye sektörüne 30 yıl önce başladım. Önce insana sonra işime değer veren birisiyim. Eraysan Gruba bakarsak, Eraysan’ın ismi Erol AYKUT, Erdal AYKUT ve Sanayi’nin ilk hecelerinden geliyor. Eraysan şirketini kurduğumuz zaman hedefimiz ofis sistemlerinde öncü olmak ve bütün yenilikleri ülkemize kazandırmaktı. Bu yönden hedefimize ulaştığımızı düşünüyorum. Ülkede ciddi bir oyuncuyuz, yenilikler, sektöre fayda odağı ve birçok sektörü birleştirmek adına önemli bir görevimiz var. İşimizi çok önemsiyoruz ve Eraysan’ ı en üst seviyelere taşımak adına çalışmalarımızı itinayla yürütüyoruz. Tabii Eraysan sektöre birçok kanaldan hizmet verirken birçok yeniliğinde önünü açıyor. Bu yenilikleri gerçekleştirirken etik ve ahlaki değerlerimizden ödün vermiyor ve kuruluş çizgimizden uzaklaşmıyoruz.

Aynı zamanda personellerimizde, ekibimizdeki çalışanlarımızda bu bilinçte yetiştiriliyor. Personelimizi sıfırdan alıp yetiştirmeyi tercih ediyoruz ve hem topluma hem de iş hayatına faydalı olmaları adına eğitimler veriyoruz. Bu disiplinle bir yerlere geldiğimizi düşünüyorum. Çalışan, müşteri, tedarikçi herkes aile çatısı altında birleşirse başarı da aynı güzellik ve saygınlıkta büyüyor.

Yeni ürünleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Eraysan Grupta yaklaşık 11 ürün kategorisi içinde, toplamda 4500 ürünle sektöre hizmet verilmektedir. Ana başlangıç noktamız laminasyon sistemleri oldu. Kişisel kullanımdan sanayi tipine kadar yani 10 cm’lik laminasyon makinesinden tutun 2 metre genişliğine kadar laminasyon yapılabilen makinelerin ve sarf malzemelerin üretimi yapılmaktadır.

Daha sonra piyasadaki gelişmelere bakarak ve gelen baskılar sonrası Copy Centere yönelik ciltleme sistemleriyle ilgili çalışmalara başladık. Yoğun talep oldu. Devamında giyotin sistemleri geldi. Ofis sistemlerinin ihtiyaçları incelenerek sırasıyla, evrak imha makineleri, projeksiyon sunum sistemleri, kaşe sistemleri, plastik kart sistemleri ve kısmi olarak da ofis kırtasiye ürünleriyle ürün gamımız zenginleştirildi. Ofis sistemleriyle ilgilide dünya markalarının Türkiye genel distribütörlüğünü alarak ülkemizin olmazsa olmaz tercih edilen firması olmayı başarmış olduk.

 

Bunların arasında plastik kart sistemleri önemli bir ürün kategorimizdir. Hem kart üretimi gerçekleştiriyoruz hem de kartı üreten makineleri üretiyoruz. Perakende de plastik kart pazarını büyüterek birçok müşterimize yeni iş imkânlarını sağlamış olduk. Kart üretiminin yanında kart aksesuarlarında da çeşitliliğe giderek sektörün bütün kanallarına hizmet vererek daha rahat ettik.

Ürün gamımız her şirkete hitap edebilecek düzeyde ki birçok şirkete ana tedarikçi olarak hizmet veriyoruz. Bu çeşitlilikle geniş çaplı hizmet verebilmenin gururunu da yaşıyoruz. Müşterilerimizi her zaman gerçek iş ortağımız olarak görüyoruz. Doğru ürün, doğru kalite politikamız, doğru rekabetçi fiyatlarımız, doğru satış sonrası hizmet politikamız, doğru personeller ve inançlı, heyecanlı çalışma disiplinimiz bizi büyüten değerlerimizdir.

Müşterileriniz size nasıl ulaşıyorlar? Bayilik sistemiyle mi çalışıyorsunuz?

Biz son kullanıcılara ürün satmıyoruz. Aracılar, toptancılar, perakendeciler ve son kullanıcı şeklinde ürün dağılımı yapıyoruz. Yani bizim bir satış ve bayilik ağımız var bu kanallarla son kullanıcılar da bize rahatlıkla ulaşabilirler. Biz üreticiyiz ve ithalatçıyız toptancılara ürün veriyoruz. Ürünü toptancı perakendeciye satıyor oradan da son kullanıcı alıyor. Ama resmi kurumlar ve kurumsal şirketlere kurumsal satış ekibimiz direk satış gerçekleştiriyor.

Copy Centerler bizim en önemli müşteri kanalımızdır. Bütün cihazlarımızla tamamıyla Copy Centerlerde hizmet vermekteyiz. Çünkü baskı sonrasında Copy Centerler için vazgeçilmez bir firmayız. Yenilik adına katma değer sağlıyor ve talep geldiğinde anında çözüm üretiyoruz.

Bu süreçte çok disiplinli hareket ediyoruz ve dağıtım kanallarımızla organize çalışıyoruz. Sadece ürün öncesi ve satış sırasında değil satış sonrasında da müşterilerimize NosiTech teknik servis hizmetimizle destek veriyoruz. Müşterilerimiz ürünlerimizle alakalı bilgi almak adına internet ve sosyal medya üzerinden de bizi takip edebilir.

Çeşitli ürün gamınızdan bahsettiniz, bütün sektörleri etkileyen Çin faktörü sizleri de etkiliyor mu?

Bütün sektörlerde ve firmalarda Çin faktörü etkindir. Biz üretim odaklı bir firmayız ve bütün makineleri kendi AR-GE’mizle yapıyoruz. Hazır ürün alımını tercih etmiyoruz. Eraysan makine grubu olarak genelde ürünlerinin AR-GE’lerini yaparak yurtdışında üretim gerçekleştirir. Sarf malzeme kanalında ise kendi tesislerimizde üretim gerçekleştirmeyi tercih ediyoruz yani birçok ürünü kendi tesislerimizde üretiyoruz.

Marka değerimizle bu rekabet şartlarında dik durabiliyoruz. Ama tabi ki Çin faktörü bizi negatif etkiliyor özellikle ihracat kanalında Çin’le sık sık karşılaşıyoruz. O sebeple Çin hem rekabetçi firmalar hem de tedarik yönünden önemli, piyasayı etkilediği gibi bizleri de etkiliyor.

2015 yılını nasıl geçirdiniz? 2016 hedefleriniz nelerdir?

2015 bütün sektörlerde olduğu gibi bizim içinde sancılı bir yıldı çok sorgulayarak geçti. Daha çok ciro yapmak değil de mevcudu korumak sağlıklı bir yapıyla ürün satışı yapmak, firmalarla irtibatı korumak gibi çok ciddi sorgulayarak gittiğimiz bir yıl oldu. Geriye baktığımız zaman son 30 yılın en zor yılıydı ve 2016’da bu zorluk hala devam ediyor. Onun için bizler mevcudu korumak adına, mevcut müşterilerimizi çok sıkı takip ederek, her zaman iletişim halinde olarak ürün satışlarımızı gerçekleştirdik. Ürün satmaktan ziyade doğru kanala ürün satmak önemlidir. Biz ekip olarak buna çok dikkat ediyoruz.

Politikamız mevcudu korumak ve minimum da olsa bir önceki yılı geçmek. 2016’da yine yatırımımız var, her sene makine yatırımı yapmaya özen gösteriyoruz. Eraysan 2016’da kapasitesini %30 artırmakla ilgili makine yatırımlarını yaptı. Bu yılın ilk yarısında üretime yansıyacak yatırımlarımız oldu. Yatırım yapmak gerekiyor ama sadece makine yatırımı değil ürün gamı da yenilenmelidir. Eraysan olarak bunları her sene yapıyoruz.

Drupa’ya hangi ürünlerle katılacaksınız? Drupa’da sergileyeceğiniz yeniliklerden bahseder misiniz?

Drupa’nın ofis ve kırtasiye sektöründe ana katılımcısıyız. Sektöre ve bu fuara katkı sağlayan firmalardan bir tanesiyiz. Drupa fuarı baskı ve baskı sonrası sektöründe dünyanın en büyük birinci fuarıdır. Bunu koruyabilmek ve ilerleyebilmek için sektördeki bütün oyuncuların bu sahnede olması gerekiyor. Drupa müşterilerle buluşma, ürünlerimizi tanıtma ve bayilerimizle toplanmak için geniş bir platform sunuyor.

Paperworld ofis kırtasiye fuarına katıldık şimdi bir de Drupa’ya katılacağız. Drupa çok önemsediğimiz bir fuar bütün ekip olarak hazırlıklarımızı yaptık. Tabi fuarda ürünlerimizin bütün çeşitliliğini sergileyemiyoruz. Daha çok rekabet edebileceğimiz ürünlerle katılıyoruz. Marka değerimiz dünyada bilinir ve Mapi markamızla 37 ülkeye ihracat yapıyoruz.

4 yılda bir gerçekleşen Drupa Matbaa Fuarı, Eraysan Group ürünleri içinde ciltleme sistemleriyle daha öne çıkabileceğimiz bir fuar olacaktır. Bu nedenle Drupa’ya ciltleme sistemleriyle ilgili katılıyoruz. Ciltleme sistemleriyle ilgili de en üst seviyede hazırlıklarımızı yaparak ürünlerimizi alıcılarla buluşturacağız.

Kart sistemleri, 3D sistemleri ve promosyon ürünlerini de bu fuarımızda sergilemiş olacağız. Birebir Türkiye’de üretimini yaptığımız Mapi markalı ürünlerimizle dünya arenasına çıkacağız.

Eklemek ve sektöre vermek istediğiniz bir mesaj var mı?

Eraysan Group Müşteri memnuniyeti ve hizmet devamlılığı konusuna ayrıca önem vermektedir. Şirketlerimizin 30 yıllık deneyim, tecrübe, bilgi ve birikimin eseri olduğunu ifade ederken, iş ortaklarımız kaliteden asla vazgeçmesinler, son kullanıcıya doğru ürünleri sunmak gerekiyor.

Yeni genç girişimciler örnek aldıkları insanı iyi seçmeliler, araştırmacı, girişimci her zaman heyecanlı ve cesaretli olsunlar. Başarıya ulaşmak için mutlaka kendilerinin keşfettiği bir şeylerle yola çıkmalılar. Eğitime, Ar-Ge, inovasyona, ahlaki ve etik kurallara önem vermeliler.

Anı iyi seçmeliler, araştırmacı, girişimci ve cesaretli olsunlar.

#EraysanGroup #Eraysan #YönetimKuruluBaşkanı #ErolAYKUT

İnceleyin

IMG_7426

Canka Medya Signstar Eko Solvent Makinesiyle Baskıda Yüksek Kalite Vadediyor

Canka Medya Üretim ve Planlama Sorumlusu Harun Can sorularımızı yanıtladı ve yeni yatırımları hakkında bilgi ...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir