Anasayfa / AKTÜEL / Geleceğe Xerox ile Uzanın!

Geleceğe Xerox ile Uzanın!

Gabriel Pantelimon: “Yeni yönetimin yeniliklere olan ilgisi nedeniyle de inovasyona daha fazla önem gösterilmeye başlanacak. Ana iş kolumuz olan baskı sektörünün dışında yapay zekâ, nesnelerin interneti, sensörlere baskı yapma ve akıllı paketleme ambalajları kısmında Xerox’un daha fazla yatırımı olacak. Buna ek olarak da herkes genellikle plastik baskılar ve ticari işler üzerine üç boyutlu baskı yaparken, Xerox daha fazla endüstriyel anlamda üç boyutlu baskı tarafına yöneliyor. Bu alanda alüminyum ve metal baskı üzerine yoğunlaşacağız”

Tam bir yıl önce Xerox Türkiye Genel Müdürü olarak ülkemize gelen ve ilk röportajını MATBAA&TEKNİK’e veren Gabriel Pantelimon, bu kez Xerox Türkiye Pazarlama Müdürü Ayşe Gürdal ve MarCom &PR Yöneticisi Gizem Bekar ile birlikte sektörel basınla buluştu.

Sabah kahvaltısında sektör dergilerinin editörleri ile bir araya gelen Pantelimon, Xerox bünyesindeki değişimleri, yenilikleri ve Türkiye ayağında yapmayı planladıkları çalışmaları anlattı. Xerox için Türkiye’nin önemli bir pazar olduğunu söyleyen Pantelimon, bu pazarda Xerox olarak baskı kısmında ve küresel tarafın önem verdiği diğer kısımlarda büyümenin kendileri için önemli olduğunu vurguladı.

Son bir yılda Xerox’un tüm yönetim kadrosu ve CEO’su değişti. Yönetim kadrosunun kısa zamanda yeni şekle bürünmesine rağmen daha hızlı aksiyon alabilen bir hale kazandı. Bu değişim ve dönüşümden sonra başka alanlara da yönelmeye başladıklarını belirten Pantelimon, “Xerox, yeni üç yıllık planını açıkladı ve bu plan yatırımcılar tarafından da çok beğenildi. Buna göre; baskıdaki gücümüzü korumaya devam edeceğiz. Ana alanımız baskı sektörü ama başka alanlara da yönelmeye başlıyoruz. Buna yan olarak aslında Xerox’un inovasyon merkezinde yıllardır çeşitli çalışmalar yapılıyor. Yeni yönetimin yeniliklere olan ilgisi nedeniyle de inovasyona daha fazla önem gösterilmeye başlanacak. Ana iş kolumuz olan baskı sektörünün dışında yapay zekâ, nesnelerin interneti, sensörlere baskı yapma ve akıllı paketleme ambalajları kısmında Xerox’un daha fazla yatırımı olacak. Buna ek olarak da herkes genellikle plastik baskılar ve ticari işler üzerine üç boyutlu baskı yaparken, Xerox daha fazla endüstriyel anlamda üç boyutlu baskı tarafına yöneliyor. Bu alanda alüminyum ve metal baskı üzerine yoğunlaşacağız” dedi.

Xerox “baskının ötesi” ile baskıya yeni bir kimlik kazandırıyor

“Printing beyond” (baskının ötesi) kavramından çok bahsedeceklerini paylaşan Pantelimon, ana alanımız ofis çözümleri, ofislerdeki bilinen yazıcıların çok daha ötesine geçmeyi hedeflediklerini, şirketlerin kendi aralarında konuşabilecekleri belli uygulamaların ve kartlı sistemlerin olabileceğini, söyledi. Bununla paralel olarak da Xerox cihazlarının içerisinde tablet ve yazılım bulunuyor.

“Sadece baskı ile sınırlı kalmıyoruz” diyerek, güvenlik ile ilgili bir sorun varsa onu hızlı çözmeye yönelik destekleyici şeyler yapmaya çalıştıklarını söyleyen Pantelimon, odaklandıkları bir başka önemli başlığın güvenlik konusu olduğunu vurguladı.

Dijitaldeki ve konvansiyonel taraf olmak üzere her iki alanda başarılarını koruduklarını belirten Pantelimon, sözlerine şöyle devam etti: “Xerox olarak kendimizi köprü gibi görüyoruz. Bir yanda basılı yayın diğer yandan dijital tarafta da çok fazla çözümümüz var. Konvansiyonel ile dijital taraf arasında bir köprüyüz. Diğer bir taraftan yazılım kısmımız da var. Dijitalleşme ile birlikte yazılım kısmında bu yıl ön plana çıkacağız. Hizmet sektörü çok yükselen bir alan, bu alanda da farklı çalışmalarımız olacak. Bunlardan biri de renk konusunda yenilik getireceğimiz ürünlerimizdir. Üretim grubunda baskının ötesi dediğimizde aslında CMYK’nın ötesinden bahsediyoruz.”

Yeni ürünler, yeni teknolojik çözümlerle geliyor

Pazarın ihtiyaçlarını doğru analiz ederek bu doğrultuda etkili Ar-Ge çalışmalarına imza atan Xerox, renk konusunda etkili çözümler getirdiği yeni ürün gruplarının heyecanını yaşıyor. Pazarda küçük makinelerde de CMYK ihtiyacı olduğunu, bu eksiklikten yola çıkarak yeni ürünlerini bu ihtiyaca göre güncellediklerini söyleyen Pantelimon; henüz lansmanını yapmadıkları yeni küçük makinalarda CMYK’nın ötesinde renk seçkisi olduğunu paylaştı.

Yenilikler bununla da sınırlı kalmıyor. Satış kanalı tarafında da yenilik yapan Xerox, son altı ayda kanal yapısında ciddi değişiklikler yaptı. Hem direk satış ekipleri hem de iş kanallarıyla satış yapan Xerox; son altı ayda iş kanallarını iki katına çıkarttı. Ayrıca iş ortaklarının eğitimine önem veriliyor.

Ürünlerde değişik uygulamalar olacak. Firmalar kendi uygulamalarını kendileri de yazabiliyor. Şirketlerin kendi ihtiyacı doğrultusunda yapılan uygulamalar ile ihtiyaca yönelik hizmet sunuluyor. Böylece müşterilerin ihtiyaçlarını baskının ötesine çıkartmış oluyor. Dördüncü çeyrekte çıkması planlanan yeni uygulama ile öğrencinin yaptığı ödevi Xerox’un printerına koyarak uygulamayı çalıştırdığında sistem otomatik olarak tarayıp ona göre intifa olduğunda öğretmene sistem uyarı veriyor.

Inkjet ve toner pazarı birbirini destekliyor

“İnkjet ve toner pazarı bizim için birbirinin rakibi değil destekleyen alanlardır” diyen Pantelimon; tonerde daha düşük volümler olurken, yüksek volümler için ise inkjet önemli bir alternatif olduğunu ve bu nedenle her ikisine aslında bir bütün olarak bakmak gerektiğini söyledi.

“İnkjet bizim için kalite değil de daha ekonomik anlamda önemli bir çözüm. İnkjete yüksek baskı adetleri söz konusu olduğunda eğilim gösteriyoruz. Birinde ekonomiyi öne çıkarken diğerinde kaliteyi öne çıkarıyoruz. Daha kaliteli ve az baskı olan işlerde ise toner daha iyi bir alternatif oluyor. Yeni makinalarımızda da ofset baskı ile dijital baskıyı yan yana getirdiğimizde kalite farkının çok daha azaldığını ve birbirine eşitlendiğiniz söylüyoruz” diyen Pantelimon, dolayısıyla ikisinin birbirini aslında etkilemediğine vurgu yaptı.

Mono pazar düşüşte, renkli pazar ise yükseliyor

Mono ile color ayrımında renklinin büyüyeceğini düşündüklerini ifade eden Pantelimon, hem üretim hem de ofis olmak üzere iki tarafa baktıklarını üretim kısmında fatura ve gibi dokümanların artık dijitale geçmesi ile birlikte mononun azaldığını, bu nedenle de mono pazarın düşerken, renkli pazarın yukarı doğru bir ivme yakaladığını belirtti.

Renkli baskının pazarlama açısından daha dikkat çekmesinin bu büyümede büyük bir paya sahip olduğunu söyleyen Pantelimon, “Ofis tarafında da renkli Pazar yükselişe geçmiş durumda. Bunu şöyle açıklıyoruz; eskiden olduğu gibi insanlar önce siyah-beyaz televizyon alıp, sonra renkliye geçiş yaptılar. Baskı sektöründe de durum aynı. Önce mono alıp, sonra renkliye geçiş oldu. Renkli pazar büyümesini sürdürecektir” dedi.

A3 pazarında globalde ilk üçte olduklarını fakat A4 pazarının biraz daha zorlayıcı olan bir Pazar olduğunu ifade ederek bu alanda kendilerini geliştireceklerini söyleyen Pantelimon, piyasada satılan ürün sayısına bakıldığında yüzde 96’sının A4 pazarından geldiğini ve bu noktada biraz geride kalınsa da kendilerini gelişmeye açık gördüklerini paylaştı.

 

#Xerox #XeroxTurkiye #GabrielPantelimon #Toner #inkjet #Xerografi #elektrofotografi #AyseGurdal #GizemBekar #DijitalBaski

İnceleyin

Canon’dan Yazıcı Güvenliği İçin Yeni İş Birliği

Son dönemlerde sürekli gündemde olan siber saldırılara karşı Canon hem yazıcılarının hem de müşterilerinin üst ...