Anasayfa / AKTÜEL / Kodak Yükseliyor

Kodak Yükseliyor

Kodak iki yıl önce bir basın toplantısında dijital baskıya dair yeniden yapılanma ve sürdürülebilirliğe olan bağlılığının altını çizdi. Kodak bu bağlılık bildirisini, bu yılki birkaç gerçekten heyecan verici yeni dijital baskı makine duyurusundan biri olan Ascend kuru mürekkepli baskı makinesinin duyurusu sırasında tekrarlandı.

LAUREL BRUNNER TARAFINDAN YAZILAN VERDIGRIS BLOGU

Basın toplantısında CEO Jim Continenza, Kodak’ın “yıllardır olmadığımız kadar güçlü” olduğunu açıkladı. Şirketin hisse fiyatı bunu tam olarak desteklemiyor: hisseler 52 haftanın en yüksek seviyesi olan 13.90$’dan yaklaşık 6.65$’dan işlem görüyor. Ama Ascend duyurusu ile yükseldiler.

 

Ascend Dijital Baskı Makinesi

Kodak Ascend 148 gramdan 687 grama kadar, POP ve karton kutu uygulamalarında kullanılan karton ve daha ağır baskı altı malzemelere elektrofotografik tek geçişli, dupleks, tabaka beslemeli, dijital baskı yapacak. Bu tür uygulamalar için Kodak, Ascend’in düz yataklı dijital baskı makinelerinden daha uygun maliyetli olduğunu iddia ediyor. Ascend, CMYK+1 baskı yapabilir. Tamamen sürdürülebilir mürekkebin baskı altı malzeme üzerinden geri dönüştürme esnasında ayrılabildiği ve kolay bir şekilde uygulanabilen folyo, sedef, opak beyaz ve antimikrobiyal kuru mürekkepler dahil on üç süsleme yapma kabiliyeti var. Altın ve çok boyutlu mürekkepler yolda.

 

Kuru mürekkepler ayrıca astarlama veya özel alt tabaka işlemine gerek olmadığı anlamına gelir ve tek geçiş teknolojisi, alt tabaka bozulması riski olmadan mükemmel renk oturtma sağlar. Kodachrome mürekkepleri, Pantone renklerinin %98’ine kadar ulaşır ve ilave ünitelerde spot renkler basılabilir. Mürekkepler, dolaylı uygulamalar için gıda açısından güvenlidir. Baskı makinesi, 256 gri seviye ile 600 dpi baskı yapıyor ve saatte 572 m2‘de çalışıyor ve saatte 3600 A3 basıyor. Kodak, rekabetten altı kat daha hızlı olduğunu iddia ettiği geçiş süresi sekiz dakikadır. 2022 yılında piyasaya sürülmek üzere siparişler alınmaktadır.

Kurumsal yatırımcılar Kodak’ı biraz kayıp bir dava olarak görebilir, ancak bu bir hatadır. Kodak, gereksiz kaynakları ve geliştirme çabalarını ortadan kaldırdı. İş daha sürdürülebilir hale getirildi ve çevresel etkisi azaltıldı. Ana pazarlara disiplinli bir şekilde odaklanma ve hem dijital hem de analog baskı uygulamaları için araştırma ve geliştirmeye devam eden bağlılık resmin geri kalanını tamamlıyor.

 

Dijital bir platform

Geçen yıl duyurulan ve Ascend dijital baskı makineleriyle birlikte “yakında” beklenen Prosper Ultra C520 Nexfinity, Kodak’ın gelecekteki dijital refahını artıracak. Ancak şirket, baskı sektöründe kendini gösteren analog ve dijital yakınsamaya odaklandığından, Sonora işlemsiz klişe teknolojisine yatırım devam ediyor. Prinergy iş akışı biçimindeki yazılım, hepsini bir araya getirir.

 

Prinergy Erişimi

Kodak, üretim yönetimi için Microsoft Azure internet servisini kullanarak müşterilerini çevrimiçi ortama taşıyor. Kodak’ın iş akışı teknolojisi Prinergy artık abonelik tabanlıdır. Prinergy Access İş Akışı Yazılımına tarayıcı üzerinden erişilir, böylece araçları tek bir makinesi bulunan matbaalardan çok sayıda üretim tesisinde birden fazla baskı makinesine sahip kuruluşlara kadar bireysel abonelerin ihtiyaçlarına göre uyarlanabilir. Prinergy’yi çevrimiçi sağlamak, matbaaların şirket içinde yatırım yapmasına gerek olmadığı anlamına gelir: iş akışı yönetimi tamamen çevrimiçidir. Abonelikle ilgili yazılım araçları yeni bir fikir değil, ancak HP’nin Print OS gibi bir baskı işletim sistemi olarak faturalandırılan rakipleri, Prinergy Access’in görünür sadeliğine ve rahatlığına sahip değil. Uzak bir model, Kodak müşterileri için şirket içi emisyonları azaltabilir, çünkü üretim yazılımını veya ilgili donanımı sürdürmek zorunda kalmayacaklardır. Model, endüstriyi tam otomasyona ve artan süreç verimliliğine bir adım daha yaklaştırıyor.

 

Modern Litho’nun görüşü

Modern Litho’dan Jim Tomblinson, Prinergy Access’e yatırım yaptı çünkü “yapmamayı göze alamazdık. Artık yaşlanan MIS teknolojisi şirketi geriletiyordu. Modern Litho’nun müşterilere hizmet etme ve işi büyütme becerisini tehlikeye attı. Artık Kodak ve ortakları, tek bir iletişim noktasından geliştirme düşüncemizi destekliyor. Prinergy Access, Modern Litho’yu ileri teknolojilere bağlayan açık uçlu bir veritabanıdır. Tüm sitelerde işleri ve verileri paylaşmak için bir platformdur. Dört baskı tesisi genelinde artık yükü paylaşabiliyoruz” diyor ve ekliyor: “Genç çalışanlar modelle daha tatmin edici bir baskı öncesi iş deneyimine sahip oldular.”

 

Hepsi bir arada

Prinergy Access ile Kodak, hem iş akışını hem de MIS’i destekleyen tek bir dijital altyapıya sahiptir. Baskı öncesi iş akışının ve MIS’in birleştirilmesi, Kodak’a yeni müşteriler çekmek için önemli fırsatlar sağlayabilir. Ve Ascend, şirket için önemli bir platformdur. Kodak, daha geniş uygulama kapsamı için daha fazla Kodachrome mürekkebi sunacak.

Baskı endüstrisi, özellikle ambalajlamada yeni uygulamalar geliştirirken, Continenza, “kalıp işinin de uzun yıllar süreceğinin” farkında. Sonora, dijital baskı ve iş akışına yapılan yatırımlar “baskı endüstrisinin sürdürülebilirliği” için yapılan yatırımlardır. “Teknoloji, baskıyı sert kimyasallardan, çevreye zararlı mürekkeplerden ve kaynak yoğun süreçlerden uzaklaştırıyor. Kodak şu anda iş içinde tam bir sürdürülebilirlik çalışması yürütüyor çünkü “sürdürülebilirliğe tamamen bağlıyız”. Bu hem gezegen hem de şirket için geçerlidir” diye tamamlıyor Contenza.

 

Bu makale, baskının olumlu çevresel etkisi konusunda farkındalığı artırmayı amaçlayan bir endüstri girişimi olan Verdigris Projesi tarafından hazırlanmıştır. Bu haftalık yorum, matbaa şirketlerinin çevre standartlarını ve çevre dostu işletme yönetiminin kârlılıklarını iyileştirmeye nasıl yardımcı olabileceğini güncel tutmalarına yardımcı oluyor. Verdigris şu şirketler tarafından desteklenmektedir: Agfa Graphics, EFI, Fespa, Fujifilm, HP, Kodak, Miraclon, Ricoh, Spindrift, Splash PR, Unity Publishing ve Xeikon.

#kodak #dijitalbaskı #Ascend #JimContinenza #Pantone

İnceleyin

Lidya Grup, FESPA Eurasia 2021’de son teknoloji dijital baskı makinelerini sergiliyor

Dijital baskı sektörünün lideri Lidya Grup, 2 – 5 Aralık 2021 tarihleri arasında İstanbul Fuar ...