Anasayfa / AMBALAJ / Konica Minolta’dan 2020 Etiket Pazarındaki Eğilim ve Tahminler Üzerine Yorum

Konica Minolta’dan 2020 Etiket Pazarındaki Eğilim ve Tahminler Üzerine Yorum

Yeni bir on yıla girerken, dijital teknoloji atağımız ile etiket pazarındaki varlığımızı büyütmeye devam etmeyi heyecanla bekliyoruz. Pazardaki genel penetrasyon hala nispeten düşük ve büyümek için çok fazla alan varken, değişim hız kazanıyor ve dört nala gelmekte olan dijital teknolojiye geçişin gürleyen sesi gittikçe yaklaşıyor.

EDOARDO COTICHINI, ENDÜSTRİYEL BASKI EKİBİ MÜDÜRÜ, KONICA MINOLTA AVRUPA İŞ ÇÖZÜMLERİ GmbH

Sektörde etiket yazıcıları ve dönüştürücülerinin en yüksek kalitede baskıya ihtiyaç duyduğu alanlar olan; kısa sürede, tam zamanında üretim ve kişiselleştirmeye doğru sismik bir değişim var. Bu eğilimler, ilerlemekte olan etiket piyasasını şekillendirmeye devam edecektir.

Markalar, kısa süreli baskıları zorunlu kılarak değişiklik yaratmaya devam ediyor; dijital etiket basabilme özelliğini satıcılar için zorunluluk haline getiriyorlar. Finat Radar’ın araştırması, alıcıların %73’ünün dijital etiketler satın aldığını gösteriyor çünkü bunun bazı uygulamalar için en iyi eşleşme olduğunu biliyorlar . Dönüştürücüler dijital baskıda beceri kazanıyor ve dijital baskı satıyorlar. Daha hedefe yönelik pazarlama, yalın üretim, sürdürülebilirlik ve değişken veri yazdırma; pazarı yönlendiren diğer ana sürücüler arasında. Tüm bu dinamikler renkli dijital etiket baskı pazarının genel büyüme artışına katkı sağlıyor. AccurioLabel 230 gibi uygun maliyetli yeni üretim baskı cihazlarının piyasaya sürülmesi de büyümeyi hızlandırıyor.

Müşterilerimiz makinelerini öncelikli olarak etiket üretimi için kullanırken, katlanabilir karton ve esnek ambalajların git gitgide ikinci odak noktası olduğunu görüyoruz. Markalar basılmış parçalarda yenilikçi dekoratif ve dokunsal unsurlar aracılığıyla her geçen gün artarak değer katmak istemekte ki bu da dijital baskının doğasında var olan ve hem etiketlerde hem de ambalajlamada belirgin avantajlar sağlamaya başladığı noktadır.

Bu bağlamda, stratejik ortağımız MGI’ın dijital süsleme sistemleri gibi teknolojiler, etiket dönüştürücülerin oldukça yaratıcı hizmetler sunabilmeleri ve yeni işler kazanmaları için hazır bir fırsattır. Örneğin, MGI’nın JETvarnish 3DWeb dijital etiketler ve esnek ambalajlar için dijital baskı presi, sıralı düz ve 3D spot UV kaplama, 3D kabartmalı vernik dokuları ve düz ve kabartmalı folyo üretiyor.

Keypoint Intelligence/InfoTrends tarafından yapılan tahminler, dünya genelinde renkli dijital etiket ve ambalaj yazıcı gelirlerinin % 65’in üzerinde artacağını ve beş yıllık bir dönemde 2021 yılına kadar yaklaşık 800 milyon dolar olacağını gösteriyor . Aynı kaynak, uygulamaya göre yazdırma yapan yazıcının değerinin aynı dönemde %175 oranında artacağını öngörmektedir.

Önümüzdeki bu yeni on yıllık dönem, AccurioLabel etiket yazıcımızın 500’üncü kurulumuyla birlikte Konica Minolta için önemli bir milad olduğunu müjdeliyor. Henüz dört yıl önce etiket basım segmentinde başladığımızı düşünürseniz, özellikle bu satış rakamı inanılmaz bir başarı öyküsü oldu.

İleriye baktığımızda diğer tedarikçilerin de bu büyüyen pazara gireceğini biliyoruz. Hepsi kısa tirajlı ve yaratıcı çözümlerden en iyi şekilde yararlanmak ve müşterilerine bu katma değeri sağlama konusunda mesailer harcayacak.

AccurioLabel 230, Konica Minolta’nın toner etiket baskı ailesindeki en yeni modeldir. Önemli geliştirmeler arasında %73 hız artışı, gelişmiş verimlilik, üst baskı için seçenek, işler arasında ısınma gerekmemesi, daha az atık ve daha doğru baskı pozalaması bulunur. Eylül ayında gerçekleşen Labelexpo’da, baskı altı beyaz baskısı yapan flekso istasyonuyla beraber AccurioLabel 230’larımızdan birini ilk defa sergiledik. Bu çözüm Avrupa’daki üretim ortağımız Danimarkalı Grafisk Maskinfabrik (GM) şirketi ile geliştirildi. Geri bildirimlerden, daha geniş kitlelere ulaştığını ve yüksek kaliteli dijital baskı sistemlerini tamamlayacak bir baskı makinesi arayan büyük etiket dönüştürücüleri için uygun bir çözüm olduğunu biliyoruz.

Bu yalnızca teknoloji veya kalite ile ilgili değil; ilişki odaklı bir şirket olarak gerçek işbirlikçi bir yaklaşımla, müşterilerimize, ortaklarımıza ve marka sahiplerine mürekkep püskürtmeli ve toner tabanlı sistemlerde aktif olarak uzmanlık kaynağı oluyoruz. AccurioPress teknolojimizin gelişimi, müşterilerimizi nasıl yakından dinlediğimize ve makineyi onların geri bildirimlerine göre nasıl geliştirdiğimize mükemmel bir örnekti.

Dünya çapında ve günün her saati müşterilerimiz için fikirleri şekillendirmeye yardım ediyoruz. Adanmış pazar yaklaşımımız ile çalışıyor ve müşterilerimizle birlikte etiket baskısında nelerin mümkün olduğunu yeniden düşünüyoruz; InfoSource rakamlarına göre, pazarda 2 numara olmamızın bir nedeni de budur. Ve gitgide hızlanan büyümemizin yavaşlamaya niyeti yok.

Gelecekte yenilikçi çözümlerimiz ile müşterilerimize dönüşüm yolculuklarında yardımcı olmaya devam edeceğiz. Gelecek dijitaldir. Dörtnala yaklaşan sesini artık duyabiliyorum.

 

 

 

#KonicaMinolta #dijital #AccurioPress #teknoloji #GrafiskMaskinfabrik #Labelexpo #UV #flekso #3D

İnceleyin

ePac Invests $100M to Accelerate Digital Flexible Packaging Market

Global expansion with addition of 24 HP Indigo 20000 digital presses HP Inc. and ePac, ...