Anasayfa / Ofis çözümleri / Ofis Cihazları Seçiminde ‘Toplam Sahip Olma Maliyeti’ne Dikkat Edin

Ofis Cihazları Seçiminde ‘Toplam Sahip Olma Maliyeti’ne Dikkat Edin

CPF Teknik Koordinatörü Faruk Atuk: “Kullanıcılar ofis cihazları alımında ilk adımda kendi ihtiyaçlarını iyi belirleyip, uygun cihaz seçimi sırasında ise toplam sahip olma maliyetine dikkat etmelidirler” dedi.

Günümüzde ofis otomasyonu dünyasının baş oyuncularından biri olan Gestetner’in Türkiye Distribütörü olan CPF Dijital Ofis Ürünleri Tic. Ltd. Şti. bu lider markanın ofis otomasyonu, yazılım ve dökümantasyon çözümleri ile pazarda yer alıyor. Ofis iletişim araçlarını, uzman ve güvenilir satış temsilcileriyle sunduklarını belirten CPF Teknik Koordinatörü Faruk Atuk, yüksek kalitede, çok amaçlı dijital fax, fotokopi görüntüleme ve baskı makinelerini kullanıcıların hizmetine sunmaktan gurur duyduklarını belirtti. Partner Dergisi olarak hazırladığımız fotokopi sektör inceleme dosyası için bir araya geldiğimiz CPF Teknik Koordinatörü Faruk Atuk’a sorularımızı yönelttik.

Fotokopi, yazıcı ve tarayıcıları bize birer cümleyle tanımlar mısınız?

“Fotokopi kağıt halinde basılı olan evraklardan kopya olarak aldığımız ancak dijital evrakların gelişmesi ile önemini kaybeden kopyaları oluşturduğumuz cihazlardır. Yazıcı ise dijital olarak bize ulaşmış olan evrakların konvansiyonel
olarak saklanması için yazdırma işinde kullandığımız cihazlardır. Tarayıcıyı ise; kağıda basılı olarak bize ulaşmış olan evrakları dijital ortama aktarmak amacı
ile kullandığımız cihazlar olarak tanımlayabilirim.”

Müşterilerinize önerdiğiniz cihazı hangi kriterlere göre  belirliyorsunuz? 

“Müşterilerimize uygun cihazları önermek için kullandığımız standart kriterleri; aylık baskı adetleri, kullanılan kağıt boyları, renkli veya siyah beyaz çıktı alma ihtiyaçları, cihazların kullanılacağı ofislerin alan büyükleri şeklinde sıralayabiliriz. Günümüzde müşterilerimize uygun cihazları tespit etmek amacı ile müşterimiz ile birlikte detaylı bir doküman akış analizi yapmaktayız. Bu sayede müşterilerimizin mevcut doküman akışları, ihtiyaçları ve talepleri anlaşılarak, dokümanlarını yazılı veya dijital ortamda en hızlı ve az maliyetli şekilde ulaştırabilecekleri makineleri kendilerine öneririz.”

Müşteriler ofis cihazları alımlarında ilk adımda nelere dikkat etmelidir?

“Müşterilerimiz ofis cihazları alımında ilk adımda kendi ihtiyaçlarını iyi belirleyip, uygun cihaz seçimi sırasında ise toplam sahip olma maliyetine dikkat etmelidirler. Başlangıçta fiyatı daha düşük olabilen bir cihaz, belirli bir çıktı kullanımı sonunda başlangıçta fiyatı daha pahalı olanından çok daha pahalıya gelebilmektedir. Bu nedenden müşteriler; markaları ve özellikleri karşılaştırırken mutlaka ‘toplam sahip olma’ maliyetini göz önünde bulundurmalıdır

Ofis donanımlarında yeni teknolojiler nelerdir?

Sektörün buna yönlenmesi sizce ne düzeydedir?

“Ofis donanımlarında yeni teknolojiler daha çok cihazların
ağ üzerindeki etkinliklerini arttırmak yönünde geliştiriliyor.
Yeni nesil teknolojiler ile birlikte artık çok fonksiyonlu cihazlar
üzerinden internete girilebiliyor. Böylece başka bir
donanıma gerek olmadan internet tabanlı uygulamalardan
gerekli çıktılar(bilet, sigorta poliçeleri gibi) çok fonksiyonlu
cihazlar üzerinden alınabiliyor. Ayrıca cihazların
daha kaliteli çıktıları daha ucuza verebilmeleri ve daha az
çevresel atık oluşturmaları için yeni teknolojiler de kullanılıyor.
Sektörümüz, yeni teknolojilerin kullanımı ve bunun
müşterilerimize yararları ile ilgili bilgilendirmeleri sürekli
olarak yapmaktadır.”

Ofis donanımları işletmelere maliyet tasarrufu açısından ne tür avantajlar sağlıyor?

“Ofis donanımları; işletmelere çok fonksiyonluluk başta
olmak üzere efektif cihaz ve kaynak kullanımı başta olmak
üzere, doküman yönetimi konusunda birçok teknolojiyi
sunuyor. Böylece işletmeler etkin personel, cihaz ve enerji
kullanımı sayesinde doküman yönetimi ve eleman maliyetlerinde
ciddi tasarruf sağlıyorlar.”

Türkiye’de ofis ürünleri sektörünün büyüklüğünü de göz önünde bulundurarak, ofis ürünlerindeki çok fonksiyonlu ürünlere yönelişi nasıl değerlendiriyorsunuz?

 Müşterilerinizin çok fonksiyonlu ürün alımlarında sağladıkları avantajlar ve dezavantajlar nelerdir?

“Artık tüm neredeyse tüm cihazların çok fonksiyonlu hale gelmesinden dolayı sektörümüz bilgi işlem sektörü ile çok yakınlaşmış hatta birçok alanda iç içe geçmiştir. Bu açıdan bakıldığında bizim sektörümüzde faaliyet gösteren firmalar birçok projede bilgi işlem firmaları ile ortak çalışmaktadırlar. Bu durum çok fonksiyonlu ürünleri tercih eden müşterilerimize hem baskı ihtiyaçları için hem de bilgi işlem ihtiyaçları için tek firma ile muhatap olmak avantajını sağlamaktadır. Müşterilerimizin çok fonksiyonlu makineleri tercih ederek bir dezavantaj yaşadıklarını düşünmüyoruz çünkü cihazların çok fonksiyonlu olması ile birlikte üreticiler bu dezavantajları ortadan kaldıracak birçok mekanik ve yazılım çözümünü de cihazlar ile birlikte sunmaktadırlar. Böylece müşterilerimiz bu ürünleri kullanarak birçok avantajın sahibi olmaktadırlar

Gelişen teknolojiye uyum sağlama amaçlı neler yapıyorsunuz?

Bu müşterilerinize nasıl yansımaktadır?

Orijinal sarf malzeme kullanımının önemini açıklar mısınız? 

Gelişen teknolojiye uyum sağlamak ile ilgili yapılan en büyük yatırım insan kaynakları üzerine olmaktadır. Müşteri temsilcilerimiz yeni teknolojiler ve olanaklar konusunda üreticimizin de desteği ile sürekli eğitimlere tabi tutulmaktadır. Teknik servis hizmetleri konusunda ise teknik eleman kadrosunda mekanik teknisyenlerinde daha çok bilgi işlem teknisyenleri istihdam edilmekte ve markamızın kullandığı teknolojiler ve genel bilgi işlem gelişmeleri konusunda sürekli olarak eğitilmektedirler. Orijinal sarf malzemelerinin kullanımı; özellikle çok fonksiyonlu ürünler kullanımı ile birlikte çok daha fazla önem kazanmaktadır. Çok iyi bilindiği üzere orijinal olamayan sarf malzemeleri cihazları daha sık arızalanarak işlerin aksamasına neden olmaktadır. Bu durum kaybedilen iş zamanı hesap edildiğinde orijinal
olmayan malzemenin kullanımından edildiği düşünülen kardan çok daha fazlasını zarar ettirmektedir. Ayrıca üretici firma bu malzemelerden dolayı makinelerde oluşan hasarları garanti kapsamına almamaktadır. Bu da müşterilerin toplam sahip olma maliyetlerini arttırmaktadır. Tüm bu
sebeplerden dolayı orijinal sarf malzeme kullanımı çok önemlidir.

İnceleyin

DGSHAPE by Roland, IDEX 2018’de Dental Çözümlerini Tanıttı

DGSHAPE by Roland, dijital dental sektörüne kazandırdığı gelişmeleri ve yenilikleri IDEX İstanbul Fuarı’nda sergiledi. İstanbul ...

Bir Yorum

  1. detaylı bilgilendirme için teşekkürler.