Promosyon ve kurumsal tanıtım sektör buluşmasından davet var!
Anasayfa / Aktüel / Promosyon ve kurumsal tanıtım sektör buluşmasından davet var!

Promosyon ve kurumsal tanıtım sektör buluşmasından davet var!

Promosyon ve Kurumsal Tanıtım Sektörü 27-30 Eylül’de PROMOSYON SHOW İSTANBUL’da bir araya geliyor.

Son yıllarda; kurumsal pazarlama, reklam ve promosyon dünyası, teknolojinin de akıl almaz ilerlemesine paralel olarak oldukça önemli gelişmeler kat etmekte. Üç boyutlu yazıcılarla elde edilen ürünlerden doğa dostu dönüşümlü malzemeyle üretilen kalem ve ajandalara, kişiye özel tasarım dijital baskı sistemlerinden tekstil ürün ve aksesuarlarına kadar; ürün segmentleri ve üretim yöntemleri bu gelişmeden payını oldukça almış durumda.

Çok uluslu şirketlerden, orta ölçekli işletmelere kadar hemen hemen tüm iş dünyasının yakından ilgilendiği bu değerli sektör, Eylül ayında gerçekleştirilecek fuarı PROMOSYON SHOW İSTANBUL’a (Kurumsal Pazarlama, Reklam Ürünleri & Malzemeleri Fuarı) hazırlanıyor.

Fuar’ın organizatör kuruluşu Sky Fuarcılık, Satış Direktörü Murat Görbulak ile Promosyon Show İstanbul hakkında detaylı bir söyleşi gerçekleştirdik.

Sayın Görbulak, öncelikle, bizi kısaca Promosyon Show ve Sky Fuarcılık hakkında bilgilendirir misiniz?

Sky Fuarcılık, fuar konusunda oldukça tecrübeli isimlerin bir araya gelmesiyle oluşumunu gerçekleştirmiş genç bir kuruluş. Amacımız, bu alandaki rekabet ortamında, etik değerleri koruyarak doğru projeleri, doğru iş birlikleri gerçekleştirerek akıllıca planlanmış bütçelendirme, pazarlama etkinlikleriyle hayata geçirmek. Promosyon sektörü de, fuar yapmak adına rastgele el atılmış bir alan değil. Sahaya çıkmadan önce aylarca analizler, stratejiler yaptığımız seçilmiş bir alan. Biz sonuçta bir “fuar fabrikası” olmak adına yola çıkmadık, az sayıda ama alanında “lider” projeleri imzalamak adına yola koyulduk. Promosyon Show da bunun bir sonucu.

Sektörün tüm profesyonel bileşenlerinin bir araya geleceği, konferanslar, mesleki eğitimlerle zenginleştirilmiş içeriğiyle, bir referans fuar olma yolunda ilerliyoruz.

İlk projeler zordur bu anlamda hangi engellerle karşılaştınız?

Her şeyden önce sorunuzda size katıldığım ve katılmadığım yeri belirterek başlayayım. Evet, ilk projeler zordur ama bunu engeller olarak değil de, sektörün doğal tepkisi olarak yorumluyorum ben. Çünkü promosyon sektörüne yönelik bir fuar, Türkiye’de yıllardır başka kuruluşlarca gerçekleştirilmiş ama bu anlamda organizatör firmaların yanlış ve eksik yöntemleri sonucunda itibarını, algısını, ticari gücünü kaybetmiş ve sektör doğal olarak fuar konseptine çekinceyle bakan bir hale dönüşmüş. Oysa aynı sektör, bu alanda gerçekleştirilen yurt dışı fuarlarına oldukça iştahlı ve hevesli. Bu bize çok önemli ve aslında son derece de milli bir mesaj verdi. Bu ülke, bu alanda iyi ve güçlü ‘uluslararası’ niteliklerde bir fuarı hak ediyor. Sektör bunu istiyor ama çekiniyor, yeni bir hayal kırıklığı, sonunda hiçbir ekonomik getirisi olmayan bir yatırım ve boşa harcanmış enerji ile zamana artık tahammülü kalmamış.

2017 yılının başında, önce sektörün önde gelen kuruluşlarının temsilcileri ve PROMOTÜRK derneği yöneticileriyle bir araya gelip, bu durumu tersine çevirmek adına yapılması gerekenleri belirledik. Hayalci, uçuk hedeflerden çok rasyonel düşüncelerle oluşturulmuş amaçları benimsedik. 20-23 Eylül 2017 tarihleri arasında Pullman Convention Center’da, Promosyon Show İstanbul Zirvesi’ni gerçekleştirdik. Bu zirve aslında beş yıllık bir planlamanın ilk adımıydı ve belirlediğimiz hedefe ulaştı. Katılımcı-ziyaretçi kuruluşların temsilcilerinden aldığımız geri dönüşler bizi oldukça mutlu etti. Kısaca, sektör ümitlenmeye, acaba ile başlayan olumsuz soruları bir kenara bırakmaya başladı ve bu yıl 100 firmanın üstünde bir katılımı hedeflememizi sağladı ki Şubat ayında, bugün, bunun %70’ini gerçekleştirmiş durumdayız.

Fuar fabrikası değiliz dediniz, bu noktayı biraz açıklar mısınız?

“Ne kadar çok fuar”dan ziyade “Ne kadar iyi fuar” bizim ana vizyonumuz. Sonuçta alan doldurmak için fuar planlamıyoruz. Sektöre katma değer sağlarken; ülke ekonomisini, algısını da bir noktaya taşıyacak organizasyonlara imza atmak istiyoruz. Evet, bugün 2018 yılı için, satış organizasyonumuz bu operasyonun önemli bir bölümünü oluşturuyor ama 2020 yılında, satış belki bu parçanın en kolay adımını oluşturacak. Çünkü biz, sektörü sadece yılda bir fuar yapmak adına ziyaret etmiyoruz. Değerli kuruluşların temsilcileriyle bir araya geliyoruz; STK’ların vizyonlarını, hedeflerini dinliyoruz. İnovatif, sürdürülebilir, güçlü, potansiyelinin ve en önemlisi sorumluluğunun son derece bilincinde bir yapı kurarak hedefimize ulaşmak istiyoruz. Doğru yatırımlara son derece cömert ama düşünülmeden, hesaplamadan kalkışılan amaçlara yönelik yatırımlara da bir o kadar katı ve cimriyiz.

Promosyon Show İstanbul Fuarı hangi katılımcı gruplarını kapsamakta?

Kurumsal tanıtım ve promosyon denildiğinde, aslında müthiş geniş bir perspektiften bahsediyoruz. Ülkenin dört bir yanında yer alan katılımcıların sağladığı kalem, ajanda, takvim, usb bellek, power bank ve teknolojik ürünler ve kurumsal kıyafetler belki bunun en somut ve simgesel ürünleri ama söz konusu olan ürün segmantasyonu binlerce. Bir zamanlar eşantiyon ürün diye adlandırdığımız bu alan, artık çok önemli bir sektöre dönüştü çünkü ekonomiyi algılarla şekillendiriyoruz ve kurumsal tanıtım ve promosyon ürünleri de bunun çok önemli bir parçası. Tedarik zincirleri, kurumsal satın almalar bu anlamda gittikçe daha çok uzmanlaşma gerektiriyor. Dijital baskı sistemlerinden tekstil dünyasına, elektronik cihazlardan matbaa teknolojilerine hatta gıda sektörüne kadar çok geniş bir tayf bu. Bu fuar, bir anlamda, bu dünyanın bir fuar alanına yansıması.

Promosyon ya da tanıtımı şöyle de değerlendirebiliriz: Bugünkü etkisi eskisi kadar olmasa da Pirelli firmasının ürettiği takvim bir anlamda, bu şirketin promosyon ürünüydü ve şirket algısını çok ileri boyutlara taşıdı. Bunu kimsenin göz ardı etmesi mümkün değil.

Dört gün bu anlamda oldukça iddialı bir süre. Katılımcılarınızın zirve esnasında “kongre merkezinde fuar” konseptine yaklaşımı nasıl oldu?

Bu anlamda, tüm ön yargıların yıkıldığı bir deneyim oldu hepimiz için. Sonuçta bu bir ticari fuar, yani B2B temelli bir fuar. Fuara katılan da, ziyaret eden de iş insanı; iş adamı demek istemedim, çünkü katılımcı ve ziyaretçilerimizin içinde kadın oranı azımsanmayacak boyuttaydı. Bu da bizi ayrıca mutlu eden bir başka faktör. Konuya dönecek olursak, müthiş konforlu bir ortamda, harika bir dört iş günü geçirdi tüm iştirakçilerimiz. Beş yıldız otel mutfağında hazırlanmış çok çeşitli bir açık büfe; sınırsız çay kahve ve atıştırmalık, özel toplantı ve görüşme odaları, ücretiz olarak otelde misafirlerini ağırlayabilme ayrıcalığı bu konforun içinde sayabileceğim en önemli başlıklar. Bir açıdan Promosyon Show İstanbul, ezberleri bozan bir organizasyon.

2018’de eğitim ve konferans başlıklarına çok değer veriyoruz. Tüm sektöre birlikte geçireceğimiz harika ve son derece profesyonel bir dört gün vadediyoruz.

Gerçekleştirdiğiniz iş birlikleriyle ilgili bilgi verebilir misiniz?

En başta, bu projeyi resmi olarak birlikte hayata geçirdiğimiz PROMOTÜRK derneği yer almakta. Söz PROMOTÜRK’e gelmişken, belirtmeden geçmeyelim, kuruluşu 40 yıl öncesine dayanan, adında TÜRK sıfatı yer alan tek dernektir. Bununla birlikte katıldığı tüm ulusal ve uluslararası organizasyonlarda,  Milli değerlerimizi ve vizyonumuzu yaymaya çalışan bir dernek. Promosyon Show İstanbul’un PROMOTÜRK tarafından desteklenen tek sektörel fuar olduğunu da ayrıca belirtmek isterim.

TÜRKİYE MATBAACILAR FEDERASYONU ile yine bir iş birliğimiz söz konusu. Bir başka çok önemli STK olan TÜSAYDER, Türkiye Satın Alma Profesyonelleri ve Yöneticileri Derneği ile çok geniş işlevsel açılımları olan bir iş birliği gerçekleştiriyoruz ki bu bazı önemli meslek eğitimlerini ve konferansları da içinde barındırmakta. Yakın zamanda uluslararası dernek temsilcileriyle de bir araya gelerek bu sayıyı çoğaltacağız.

Pazarlama ve tanıtım alanında nasıl projeleriniz var?

Sözlerimin en başında da söylediğim gibi, beş yıllık bir planlamayla bu organizasyon için yola çıktık ve emin adımlarla hedefimizden sapmadan yolumuza devam ediyoruz. Makro ve mikro ölçekteki amaçlarımıza ulaşmak için kaynaklarımızı çok hassas çalışmalarla yönetiyoruz.

Adından da anlaşılacağı üzere, bu bir ticari şov ve bunun en önemli tanıtım mecrasını da bizzat şovun parçası olan katılımcılarımız ve ziyaretçilerimiz oluşturuyor aslında.  İçeriğini ve işlevini katılımcı-ziyaretçi buluşmasının temellerine oturtmuş bir etkinliğin pazarlama enstrümanlarını da haliyle, katılımcılarımıza danışmadan oluşturamazdık. Birçok toplantı sürecinin ardından, katılımcı kuruluşların değerli temsilcilerinin fikirlerine, görüşlerine, değerlendirmelerine göre bir faaliyet planı geliştirdik; sosyal medyada, özellikle tüm katılımcılarımızın hizmet verdikleri alanlarla ilgili yoğun paylaşımlarda bulunuyoruz, onların vitrinini de zenginleştirmeye çalışıyoruz.  Promosyon Show markasını, kurumumuzun yetkili temsilcileriyle yurt dışındaki tüm önemli fuarlara taşıdık. Almanya, Fransa, Rusya, İran’da temsilcilikler oluşturduk. Tüm Türkiye’de ziyaretler gerçekleştiriyoruz. Marka bilinirliliğini ve algısını yükseltmeye yönelik haber, ilan çalışmaları yapıyoruz.

#Promosyon, #Kurumsal, #Pazarlama, #Fuar

İnceleyin

Elektromak Bayileri ile Birlikte Yeni Bir İşbirliğine Adım Atıyor

Elektromak Büro Makineleri San. Ve Tic. A.Ş. , sektördeki etki alanını genişletmek amacı ile yeni ...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir