Anasayfa / Makaleler / Sektör Değerleri

Sektör Değerleri

Yaşamımız sürecinde birçok kişiyle tanışırız. Gerek iş ortamında, gerek sosyal alanda, komşuluklarda, okullarda, yolculuklarda ve buna benzer birçok alanda yeni insanlarla bir araya geliriz. Tanışılan her kişiyi sevmek gibi bir şartımız yoktur, ama ne olursa olsun saygımızı kimseden eksik etmememiz gerekir. Eğer kendinize hiçbir zaman yapılmasını istemediğiniz bir hareketi ya da bir eylemi karşınızdakine yaparsanız bu davranışınızdan dolayı kimse sizin fikir, düşünce ve görüşlerinize saygı duymaz. Zaten saygının olmadığı bir ortamda, değer, sevgi, özveri ve fedakârlığı beklemek hayal ürünüdür. Saygı görmek her kişinin ihtiyaç duyduğu bir durumdur ve bu ortamda yaşama heyecanı ve yaşama sevincinin yüksek olduğunu görmemek imkânsızdır.

İş hayatında da gerçek saygıyı, gerçek saygıyı hak edenlere göstermek ve hatta hak ettiklerinden fazlasını göstermek gerektiğini düşünerek bu yazıma başlamaktan büyük bir keyif aldığımı söylemek isterim. Öncelikle kendimize saygı duymanın birinci hedefimiz olması gerekir. İş hayatında çevremizdeki her kişiye değer vermek hem alt kadrolar, hem de üst kadrolarda kimseyi ayırt etmeden değer verebilmektir. Çünkü bu kadrolardan öğreneceğimiz, ders alabileceğimiz birçok güzellikler vardır. Her kişi bize bir şeyler muhakkak öğretir, her öğretici saygıya değerdir. Bu kişilere saygı duymanız, o kişilerin de sizlere saygı duyması demektir. Reklam sektöründe de tanıdığım, örnek alabileceğimiz, birçok önderimizin olduğunu ve onların bu sektörün ufkunun genişlemesi için, birçok fedakârlığı göz önüne alarak mücadele ettiklerini görüyorum. Bu değerlerimizin bizlerden beklentisi, açtıkları yollarda bizlerin daha yapıcı bir şekilde ilerlememizi görmektir, asla maddiyat değildir. Bu mücadeleyi veren kişilerin bizlerden beklentisinin saygı olduğunu düşünüyorum ve bunu fazlasıyla hak ettiklerini söylemek isterim.

Tecrübe her zaman salt bilgiden üstündür. Bilgi, hiçbir zaman tek başına değerli değildir. Her zaman birebir tecrübeyle pekişmesi gerekmektedir. Bunların en basit örnekleri sadece bizim sektörümüzde değil, tüm sektörlerde mevcuttur. Mesleğinizle ilgili birçok kitap okuyabilirsiniz, ancak edinilen tüm bu bilgilere rağmen, konu üzerinde tek bir kitap okumamış, sıradan bir Endüstriyel Reklamcı sizden çok daha üstün meziyetlere sahip olabilir. Çünkü tecrübeyle elde edilen bilgiler çok değerlidir. Kendimizi her yönde geliştirebilmek için bu değerli ustalarımızdan tecrübe kazanılmasından kaçınmamalıyız.

Doğanın işleyişine baktığımızda, nasıl ki çimen büyümek için çabalamaz, sadece büyür. Çiçekler açmak için çabalamaz, sadece açar. Kuşlar uçmak için çabalamaz, sadece uçar. Bu onların gerçek doğasıdır. İşte bu hedefte, bizlere bu sektörde her zaman örnek olan değerlere sahip çıkıp, onlara saygılı olup, bıraktıkları eserlere sahip çıkmalıyız ve asla unutmamalıyız. Çünkü biz doğaya baktıklarımızla, kendimizi bir tutamayız. Bizlere bu mesleği öğreten, bu sektörün gelişmesine katkı koyan, hatta tüm fedakârlıklarıyla ufkumuzu açan çok özel ustalarımıza saygıda kusur etmemeli, onları her safhada yükseklerde tutmamaya çalışmalıyız.

Saygılarımla,

Nazım Kaytan

#Sektor, #Nazim, #KAYTAN

İnceleyin

Xerox’dan Özel Proje: Sayfaları Özgür Bırakın

Xerox, dünya çapında yaygınlaştıracağı ünlü yazarlar ile genç yetenekleri bir araya getireceği özel bir proje ...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir