Anasayfa / Aktüel / Sektörün nabzı fuarlarda atıyor

Sektörün nabzı fuarlarda atıyor

1FESPA sektördeki yenilikleri ve trendleri izleyemeyen bölgedeki baskı profesyonellerine ulaştırmak için önemli bir fuar.

Kısaca Sizi Tanıyabilirmiyiz?

FESPA’da 10 yıldan beri çalışıyorum ve şu anda Pazarlama Müdürü olarak görev yapıyorum. FESPA Mexico, FESPA Brasil, FESPA Africa, Brasil Signage Expo ve 04- 07 Aralık tarihleri arasında İstanbul’da düzenlenecek FESPA Eurasia’nın pazarlama ve iletişim faaliyetlerini yürütüyorum. Birçok farklı coğrafyada bulunan sektör pazarlarını öğrenmek gerçekten çok zevkli bir iş.

FESPA’nın Türkiye’de Düzenlenmesinin Nedenlerini Anlatırnısınız?

Türkiye’de FESPA Eurasia fuarını düzenlememize bir- çok farklı faktör neden oldu. Türkiye’de ve çevre ülkelerdeki baskı sektöründe büyük bir büyüme yaşanıyor ve baskı çözüm tedarikçileri sektörde yaşanan son yenilik ve tekniklerin yanı sıra konuyla ilgili eğitime ihtiyaç duyuyorlar. Birçok Tük ziyaretçiyi gördüğümüz Avrupa’daki fuarlarda da bu yenilikleri takip etmek mümkün, ancak Avrasya Bölgesindeki birçok profesyonel vize engeli nedeniyle Avrupa’ya gidemiyorlar. FESPA için sektördeki yenilikleri ve trendleri izleyemeyen bölgedeki baskı profesyonellerine ulaşmak önemli. Sektörün bildiği ve güven duyduğu bir marka olan FESPA aracılığıyla sektörü takip etmek isteyen üreticilere ulaşabilmek için ARED’in güçlü ortaklığından da destek alarak İstanbul’da FESPA Eurasia fuarı- nı düzenleme kararı aldık.

2013 yılında İstanbul’da ilki gerçekleştirilen FESPA Eurasia fuarının sonuçlarını bir kez daha hatırlayalım, kısaca bahseder misiniz?

Doğrusu geçen seneki ilk organizasyonumuzdan sonra çok güzel bir geri-bildirim aldık. Ziyaretçiler fuarın oluşturduğu atmosferin canlı olduğunu söylediler. Katılımcı firmalar ise, organizasyonun son derece profesyonel bir şekilde düzenlendiğini, ekipman almak üzere gelen yüksek profilde bir kitlenin olduğunu belirttiler. Aynı zamanda uluslararası ziyaretçi sayısı- nın fazla olmasından ( %27 yabancı ziyaretçi sayısı) dolayı yaşadıkları memnuniyetleri dile getirdiler. 2013’teki ilk etkinliğimiz sorunsuz bir şekilde geç- mekle birlikte, bu seneki etkinliğimize daha da fazla ziyaretçi çekmek için daha fazla çalışıyoruz. Katılımcı firma sayısını arttırmanın yanı sıra, ziyaretçi sayısını arttırmak için bu yılki etkinlikte ağırlıklı olarak personel ve bütçeye odaklanmış durumdayız. Doğrudan mail, reklam, advertoryal, web sitesi, sosyal medya ve tele pazarlama gibi her zamanki fuar aktivitelerimize ek olarak Türkiye ve çevre ülkelerden delegasyon getirmek için çalışıyoruz. Dünya genelindeki derneklerimiz aracılığı ile bu pazarlarda markamızın sözcüleri bulunuyor. Ayrıca global bazda 300.000 profesyonel ile iletişime geçebiliyoruz.

2014 yılının Aralık ayında yapılacak olan fuarın tarih değişikliğinin sebepleri nelerdir?

Düzenlediğimiz etkinlikler hakkında karar alırken sektörü dinliyor ve paydaşlarımızla fikir alışverişinde bulunuyoruz. Geçen sene Ekim ayında düzenlediğimiz ilk FESPA Eurasia etkinliğinin ardından Türkiye’deki ana üretici ve distribütörlerden oluşan Eurasia Partner Kurulu ile görüştük. Ayrıca baskı sektöründeki kişilerle anket yaptık. Tüm bu anket ve görüşmeler sonucunda sektördeki kişiler, fuar için bütçelerini yaptıkları Kasım ve Aralık ayını tercih ettiklerini ayrıca daha küçük işletmelerin katılabilmesi için Pazar gününü de dahil ederek fuar süresinin 4 gün olmasını tercih ettiklerini söylediler. Biz de bu seneki kararımızı bu talepleri dikkate alarak FESPA Eurasia 2014’ü 04-07 Aralık tarihlerinde Pazar günü- nün de dahil olduğu 4 gün boyunca düzenleyeceğiz.

Bu yıl düzenlenecek olan fuarda teknoloji ve firma anlamında farklılıklar olacak mı? 1,1

Bu yıl çok sayıda katılımcı firma stantlarında ürünün tasarı- mından bitimine kadar komple çözüm sunacak dijital tekstil baskı çözümleri, 3D baskı ve daha birçok ürününün sergileyecek. Teknoloji ve baskı kalitesindeki artış, baskı profesyonelleri için yeni pazarlar açıyor. Tekstilin kullanıldığı ev içi ve moda sektöründe Türkiye, Avrupa’nın önde gelen ülkelerden biri. İç mimarlık ve talep üzerine özel yapılmış baskı, büyük bir gelir sağlıyor. Reggiani, Konica Minolta, d.gen, Kornit Digital, Mimaki, Epson ve Roland gibi şirketler FESPA Eurasia’da yeni ürünlerini sunacak olan tedarikçilerden sadece birkaçı. Ayrı- ca Canon , HP, SwissQprint, AGFA ve Optimum, tüm yüzeylerde baskı yapılabilmesine imkan sağlayanyeni UV flatbed ve roll to roll yazıcılarını sergileyecek. Böylece baskı profesyonelleri müşterilerine sundukları ürün çeşitlerini arttırabilecek.

2015 yılı ve sonrası için organizasyon neler düşünüyor? FESPA’nın Türkiye’de sektöre katma değeri nedir? Beklentileriniz nelerdir?

Biz FESPA Eurasia’yı 2015’te de takip eden yıllarda da düzenlemeye devam etmek istiyoruz. Diğer organizasyonların aksine FESPA bir federasyon. Yani bizim için önemli olan global bazda baskı profesyonellerine hizmet vermek, işlerini devam ettirebilmeleri ve büyümelerine yardımcı olmak üzere kendilerine bilgi ve tecrübemizle destek vermek. Bunu sadece dü- zenlediğimiz etkinlerle yapmıyoruz. Kar amacı gütmeyen bir kuruluş olarak, etkinliklerimizden elde ettiğimiz gelirlerimizi konferans, zirve, dernek projeleri, Planet Friendly Printing Guide (Gezegen Dostu Baskı Kılavuzu) ve FESPA Print Census araştırma girişimi gibi projelere yatırıyoruz. Baskı sektöründeki diğer organizasyonlara baktığınızda, elde edilen gelirin sadece hissedarlara ödendiğini görebilirsiniz. FESPA Türkiye’de yatırımlarını Türkiye’deki üye derneği ARED (Açık Hava Reklamcıları Derneği) aracılığı ile yapıyor. Bu zamana kadar ARED vasıtasıyla birçok yayın ve organizasyon projesini destekledi. Bu yıl ise, ilk kez düzenlediğimiz FESPA Eurasia 2013 etkinliğinden elde ettiğimiz gelirle İzmir’deki bir teknik okulu yeni bir endüstriyel reklam ve dijital baskı kursu açılması için destekledik.

İnceleyin

Saraçoğlu, Ürün Gamını Genişletiyor

Turgut Saraçoğlu: “Tekdüzeliğin dışına çıkmak isteyen müşterilerimizin taleplerine göre Ar-Ge çalışmalarımızı gerçekleştirerek ürün yelpazemizi genişletiyoruz.” ...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir