Anasayfa / OLDEST POSTS / SOM, SEKTÖRÜN NABZINI DRUPA’YLA TUTUYOR

SOM, SEKTÖRÜN NABZINI DRUPA’YLA TUTUYOR

 

Som Kâğıt İhracat Müdürü Tolga Yıldırım sorularımızı yanıtladı ve ekledi; “Bir önceki drupa’ya göre ziyaretçi sayısında azalma gördük ancak ziyaretçi profili kesinlikle niteliksel olarak daha iyiydi, yani daha sonuç odaklı bir profil vardı.”

Ürettiği üç ürün grubu markasından ağırlıklı tercihini Deconix Digital’e yönelten SOM, konsept çalışmalarını bu marka üzerinden yaptı ve tercihinde yanılmayıp fuardan memnun ayrıldı.

 

SOM Kâğıt A.Ş. firmasını kısaca tanıyabilir miyiz?

SOM, 1975 yılında kurulmuş ve Türkiye’de PVC kaplı cilt bezi üretimini yapan ilk şirkettir. Şu anda üç markamız bulunmaktadır. SOM ana markamızdır ve  ana ürün grubumuz olan pvc kaplı ciltbezini burada sayabiliriz.  Deconix markamız, digital baskılık duvar kâğıdı ve konvansiyonel duvar kâğıdı ürünlerimizi kapsamaktadır. Grafisom ise lazer ve UV ofset baskıya uygun PVC kaplı kâğıt ( media)’nın markasıdır. Yılların vermiş olduğu tecrübe sonunda kaliteli üretim ve güvenilir hizmetimizle Türkiye pazarında lideriz, 45’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz.

 

drupa 2016’ya katılma amacınız hakkında bilgi verir misiniz?

Düzenli olarak drupa fuarına katılmaya özen gösteriyoruz. Bu yıl katıldığımız dördüncü fuardı. Dijital baskı sektörünün geleceğini şekillendiren bir fuar olduğunu düşünüyoruz. Bu sektöre yönelik ürünler üretiyoruz, bu sebeple sektörün eğilimini, nabzını tutmak ve yeniliklerimizi göstermek açısından çok önem verdiğimiz bir fuar.

 

Fuarda sergilenen ürün ve sistemlerinizden bahseder misiniz?

Ürettiğimiz üç ürün grubumuz ve markalarını ( SOM, Deconix ve Grafisom) da drupa fuarında sergiledik. Ancak, ağırlık verdiğimiz Deconix Digital markamız adı altında ürettiğimiz baskılık duvar kâğıdı ürünleri oldu.  Zaten, stant konseptimizi de Deconix Digital olarak oluşturduk.

 

drupa 2016 görüşleriniz ne yönde? Sergilediğiniz ürünlerden ve ziyaretçi profiline yönelik görüşlerinizden bahseder misiniz?

Fuarın olumlu yönleri oldukça fazlaydı. Bu sene digital baskılık duvar kâğıdına ağırlık vermemizin ne kadar doğru bir tercih olduğunu standımızı ziyaret eden misafirlerimizin %80 oranında Deconix Digital ürünlerimizle ilgilenmesinden anlayabiliyoruz. Bir önceki drupa’ya göre ziyaretçi sayısında azalma gördük ancak ziyaretçi profili kesinlikle niteliksel olarak daha iyiydi, yani daha sonuç odaklı bir profil vardı.

 

2016 son çeyreği ve 2017  yılında drupa sonrası yaşanacak gelişmeler hakkında neler düşünüyorsunuz?

Bu sene özellikle ihracat, geçen seneye göre daha iyi başladı ve öyle devam ediyor. Bu fuardan sonra, ağırlık vereceğimiz pazarlar da aşağı yukarı belli oldu. Bizim ürettiğimiz ürünler açısından fuardan hedeflediğimiz sonuçları almak bu sene sonunu bulur diye düşünüyorum. Ancak, dijital baskı makinelerindeki teknoloji baş döndürücü, bu da tabi ki bize de olumlu yönde etki yapacaktır.

#SOM #SOMKağıt #DeconixDigital #Grafisom #UVofsetbakı #PVC #drupa #drupa2016

İnceleyin

KÜRESEL BASKI ENDÜSTRİSİ EKONOMİK VE ÇEVRESEL ZORLUKLARLA KARŞI KARŞIYA 7. drupa Küresel Eğilimler Raporu

7.drupa Küresel Eğilimler Raporu Nisan ayında yayınlandı. Korona virüsünün patlak vermesinden ve drupa’nın Nisan 2021’e ...