Anasayfa / Baskı yönetimi / Tuna Dijital dış pazara yöneliyor

Tuna Dijital dış pazara yöneliyor

Dış ticaret faaliyetlerine başlamak için yeni bir danışmanlık firmasıyla anlaşan ve araştırmalarını sürdüren Tuna Dijital, yeni yatırımlarıyla iç yapılanmasını tamamladı.

Geçmişten gelen tecrübesi ve yaptığı teknoloji yatırımlarıyla her türlü baskı ve kopyalama ihtiyacına cevap veren Tuna Dijital’in İkinci Kuşak Yöneticisi Önder Kaya’yı yeni hizmet binasında ziyaret ettik. İnka dijital baskı firmasından almış oldukları iki yeni makine ve pleksi lazer kesim makinesiyle marangozluk işlemlerini de kendi bünyelerine taşımayı hedeflediklerini söyleyen Kaya, ihracat gerçekleştirmek üzere çalışmalarının devam ettiğini belirtti.

Tuna Dijital için 2017 yılı nasıl geçti?

Türkiye’de ilk lateksi almak dahil bu zamana kadar koyduğumuz tüm hedefleri yerine getirdik. Bir adet HP Scitexs xp5500 UV mürekkepli baskı makinemiz vardı, ikinciyi 5 metre jetrix bünyemize ilave ettik. Geçmiş dönem içerisinde tabakaya baskı makinesi almış olup jetrix i8 upgrade ettik, Zünd kesim makinesini de  parkurumuza  kattık. Son 3 senedir tabela ve demir aksam ürünlerini ve marangoz işlerini tüm profil kendi bünyemizde yapıyoruz.  Anahtar teslim paket projeler yapıyoruz. Son 5 yıl içerisinde bunlara ağırlık verdik. Bir yandan baskı yapıyoruz. Son zamanlarda ağırlık verdiğimiz paket projeler önümüzü açtı ve rahatladık. Mülkiyeti kendimize ait olan yeni yerimize taşınma işlemlerini tamamladık. Şuan 800 metrekarelik alanda hizmet veriyoruz. Demirhanemiz entegre bir şekilde çalışıyoruz. Dönem, dönem tahsilat konusunda krizler yaşadık.

Yeni yatırımlar var mı?

Yatırımlara devam ediyoruz. En son yatırımlarımızdan bahsedecek olursak  Inka Teknik’den. Jetrix LXi8 ve Jetrix RX5000  ( 5 metrelik UV makineleriyle)  gerçekleştirdik  amaç baskı kapasitemizi  arttırmasını sağlamaktı , bu şekilde karşılamış olduk.  Mart ayı  ilk haftası pleksi lazer kesim makinemiz de gelecek,  Jetrix i8 makinesini tercih etmemizin  en büyük sebeplerinden biri Firma Sahipleri Osman Bey ve Şahan Bey’in güvenilir insanlar olmaları. Makine alırken en çok dikkat ettiğimiz husus saatten bağımsız servis hizmeti alabilmek. Makinenin işlevselliğini tamamlayan en büyük özellik servis hizmetidir.

Tedarikçi de önem verdiğimiz konulardan bir tanesi. Tedarikçinin bulunduğu pozisyon, sağladığı hizmetler ve güvenilir olması bizim için tercih sebebidir.

Yeni yatırımlarımızdan  Jetrix  13 pikolitre basıyor, 3.2m metreye 2 metre,maksimum saatte 195 metrekare ve satılabilir modda 90m2 baskılar üretebiliyor. Beyaz basma özelliği var, lak atıyor, kabartma yapılabiliyor, süratli, temiz ve maliyeti düşük. Makinaları kıyasladığımız zaman kalite performası üst limitteki makinalara eş değer, ancak yatırım maliyeti diğer makinalara kıyasla da düşük. Mart ayı  başında gelen pleksi lazer kesim makinemizle birlikte ilerleyen zamanlarda marangozhaneyi aktif hale getirebiliriz. İlk etapta bazı makine sistemlerinin oturması gerekiyor sonrasında marangoz işlerini de kendi bünyemizde gerçekleştireceğiz.

Müşteri portföyünüz kimler? İhracat düşünüyor musunuz?

Son 5 aydır yavaş yavaş müşteri portföyümüzde değişiklikler başladı. Son 5 senedir müşteri portföyümüzün yüzde 50-60’ı sahne dekor işleri yapan firmalardan oluşuyor.  Atölyemiz 7/24 açık olduğu için müşterilerimiz gece gündüz baskılarını alabiliyorlar. Kaliteli baskı hizmeti sunduğumuz için müşterilerimizin sonraki tercihleri de yine bizden yana oluyor. Biz tedarikçiye nasıl güveniyorsak müşterilerimiz de bize güveniyorlar. Son zamanlarda portföyümüz de yeni kurumsal müşterilerle çalışmaya başladık ve kurumsal müşteri portföyümüz gün geçtikçe artıyor. Şuan da bazı kurumsal firmalarla görüşmelerimiz devam ediyor. Dış ticaret ayağında yeni bir danışmanlık firmasıyla anlaştık ve ihracata başlamak için araştırmalarımızı sürdürüyoruz. Yaklaşık bir aydır ülkelerin tüketim alışkanlıkları üzerine araştırmalar yapıyoruz.

Baskı merkezi arayanlar nelere dikkat etmeliler?

Kurumsal firmalarda satın almalar yapılırken araştırmalar genellikle web sitesi üzerinden gerçekleştiriliyor. Üretim hanesi ve ekibinin varlığını kontrol etmeden uzaktan fiyat alıyorlar. Baktığınız zaman mali açıdan önemli bir kalem. Bizim kurumsal firmalardan ricamız işi verirken firmaların tesisi ve personelini gezerek incelemeleri. Bu konuda referansları da baz alabilirler. Bir tane makinesi bulunan bir firma fiyatı öldürüyor, iş yarım kalıyor ve de fason yaptırma ihtimali oluyor. Bu konuların dikkate alınması lazım. Biz Tuna Dijital olarak; “Beyaz alanlara kaliteli renkler” diyor ve beyaz alanlara kaliteli renklere devam ediyoruz.

#Tuna, #Dijital, #DisPazar

İnceleyin

Dijital Tekstil Baskısında Renk Yönetimi

Her türlü baskı projesinin merkezinde mümkün olan en yüksek görüntü kalitesine ulaşma ve özellikle de ...