Anasayfa / AMBALAJ / Xerox, yapay zekayı markete ve mağazaya getiriyor.

Xerox, yapay zekayı markete ve mağazaya getiriyor.

Teknolojideki gelişimle birlikte hayatımıza girmeye başlayan yapay zekâ uygulamaları; market raflarına, vitrinlere kadar uzandı. Dünyanın önde gelen teknoloji şirketlerinden Xerox, geliştirdiği akıllı ambalaj ve etiket teknolojisiyle hem tüketicilere hem de markalara kılavuzluk yapacak.

Mağaza ve vitrinlerde yer alan ürünlerin etiketlerini hangimiz okuyoruz? Satın aldığımız gıda, giysi ve ilaç gibi ürünlerin içerisinde hangi maddeler kullanıldığı, besin değerleri, nasıl yıkanmaları gerektiği, ne zaman, hangi sıklıkta tüketilmesi gerektiği gibi çok önemli bilgiler veren ambalaj ve etiketler, satın alma hareketini sağlayan en önemli etkenlerden biri. Düne kadar alışveriş alışkanlıklarımızda çok fazla yeri olmasa da, bugünün dünyasında tüketicileri bilinçlendirme hareketi, meyvelerini vermeye başladı. Tüketiciler artık az da olsa etiket ve ambalajlarda yazılanları önemsiyor. Bugünün dünyasında etiketlere de yer var.

Akıllı ambalaj ve etiket hareketi

Teknolojide yaşanan gelişimden ambalaj ve etiketler de nasibini almaya başladı. Dünyanın önde gelen teknoloji şirketlerinden Xerox’un Kanada’da yer alan materyal araştırma merkezi Xerox Research Centre of Canada’nın (XRCC) Başkan Yardımcısı ve Direktörü Dr. Paul Smith, “Xerox olarak yapay zekâyı ambalaj ve etiketlere adapte eden bir teknoloji geliştiriyoruz. Basılı elektronik ve akıllı sensörler aracılığıyla, ambalaj ve etiketleri akıllı bir hale getireceğiz.”

Tüketiciye özel indirim sunacak

Dr. Paul Smith, Xerox olarak yapılan çalışmalar hakkında şu bilgileri verdi:

“Ürünü elinize aldığınızda ya da ambalajda yer alan bir sensöre dokunduğunuzda ekranda faydaları, içeriği ve hatta özel teklifleri gösteren bir akıllı teknoloji üzerinde çalışıyoruz. Raflara gömülü teknoloji ile akıllı telefonlar anında birbirine bağlanacak ve ürün ile ilgili daha fazla bilgi verilecek. Bu teknoloji, aynı zamanda markanın web sayfasına da yönlendirecek. Daha fazla bilgi alınmak istendiğinde, mağazadan çıkmadan tüketiciye özel indirimler sunabilecek.”

Tüketiciye yakın takip

Akıllı ambalaj ve etiket teknolojisinin, markalar açısından tüketicilerin ürünler ile nasıl bir etkileşim kurduğunu ortaya koyarak markalara kılavuzluk edeceğini vurgulayan Dr. Paul Smith, “Bu teknoloji ile müşterilerin hangi ürünleri satın aldığını, hangilerini eline alıp rafa geri bıraktığını görebileceğiz.  Müşterilerin vitrine ne kadar süre baktığı sisteme yansıyacak. Markalar bu bilgileri, fiyatlandırma, indirim ve gelecekteki interaktif vitrin kararlarında kullanabilecekler“ diye belirtiyor.

Akıllı vitrinler geliyor

Akllı ambalaj ve etiket teknolojisinin bir başka kategorisinde yer alan akıllı vitrinlerin kurulumunda pil ya da kablo kullanılmayacağını, doğrudan rafa ve ambalaja baskı şeklinde uygulanacağına dikkat çeken Dr. Paul Smith, “Akıllı vitrinlerin kurulumu dakikalar içinde gerçekleşebilir” diyor.

Hastaya doktora gitmeden müdahale

Akıllı etiket ve ambalaj teknolojisinin mağaza dışında da aktif olarak kullanılabileceğini belirten Dr. Paul Smith, konuya ilişkin şu örneği veriyor:

“Örneğin bir akıllı ilaç ambalajı hastalara ilaçlarını ne zaman ve nasıl alması gerektiğini hatırlatabilir. Ayrıca bir ilacın ne zaman alındığı ve ilacın bitip bitmediği ve hastanın kendini nasıl hissettiği ile ilgili eczaneye doğrudan bilgi de gönderebilir. Hastalar doktorlarına bağlanabilir ve anında destek alabilir ve doktorlar hastanın ilaçlarını alıp almadığını görebilir ve tedavinin değiştirilip değiştirilmeyeceğine, uzaktan karar verebilir. Hastanın doktora gitmesine gerek kalmayabilir”

 

#Xerox #YapayZeka #DrPaulSmith #Ambalaj #Etiket #DijitalBaski #AkıllıAmbalaj #XRCC

İnceleyin

BURS VE İŞ GARANTİSİ İLE OKUYACAKLAR

Tezli Ambalaj Teknolojileri Yüksek Lisans Programı Müracaatları 21 Haziran’da Sona Eriyor. Türkiye’nin Ambalaj Teknolojileri alanındaki ...