Anasayfa / TİCARİ BASKI VE KİTAP / “Y kuşağının % 52’si fiyatına değil kalitesine öncelik veriyor”

“Y kuşağının % 52’si fiyatına değil kalitesine öncelik veriyor”

OKI Europe Ltd. Sarf Malzemeleri Ürün Müdürü Ivana Laskodyova, “işletmeler için Y kuşağından alınacak dersler” ve “orijinal ürünler neden tercih edilmeli” konularına dair deneyimlerini paylaştı.

İşletmeler, ister temel ofis malzemeleri siparişlerinde ister diğer satın alımlarında, yatırımlarının karşılığını en iyi şekilde alabilmek için, akıllı harcama yapma konusundaki kabiliyeti ile bilinen Y kuşağından pek çok şey öğrenebilirler.

Y kuşağı, marka sadakati en yüksek kuşak olarak biliniyor. Bu kuşak, güvendiği markadan şaşmıyor ve kalitesinden emin olduğu bir ürünün fiyatı yüksek olsa da satın alabiliyor. Elite Daily ve CrowdTwist’in yayımladığı istatistiklere göre, bu kuşağın yüzde 50,5’i sevdiği markalara son derece sadık.

Edelman araştırmasına göre, Y kuşağının yüzde 80’i favori markalarını seçerken beğendikleri bir marka veya ürünü tercih etmeye devam ediyor. IRI araştırmasına göre ise Y kuşağının yüzde 52’si markaları değerlendirirken fiyatına değil kalitesine öncelik veriyor. JD Power tarafından yürütülen detaylı araştırmalar, Y kuşağının neredeyse tüm ürün kategorilerindeki satın alma kararlarını, harcadıkları para karşılığında aldıkları değere göre yapmaya eğilimli olduğunu gösteriyor.

Baskı sarf malzemeleri gibi temel malzemelerin satın alımı söz konusu olduğunda işletmeler, üçüncü taraf alternatifler ile karşılaşıyor. Çoğunlukla cihazın üreticisi tarafından üretilen orijinal malzemeye oranla daha ucuz olan bu seçeneklerle karşılaşan işletmeler, Y kuşağının yaklaşımını benimsemeli ve üçüncü taraf ürünleri kullanmanın riske değip değmeyeceğini sorgulamalıdır.

Orijinal Ürün mü Üçüncü Taraf Ürün mü?

Tanınmış markaların ürünlerini satın almayı tercih eden Y kuşağı için en önemli faktör kalitedir. Aynı yaklaşım baskı sarf malzemeleri için de uygulanabilir. Nasıl ki Levi’s taklidi bir kot pantolon orijinal ürün ile aynı kalite, dayanıklılık ve uzun ömürlülüğü sağlamıyorsa üçüncü taraf boya veya toner kartuşu gibi bir baskı sarf malzemesi de kullanılacağı cihaz ile birlikte geliştirilmiş ve aynı üretici tarafından üretilmiş orijinal parça ile aynı kalite ve çıktı performansını sağlamayacaktır.

OKI’nin Orijinal Sarf Malzemeleri, mümkün olan en iyi performansı sunmak için OKI cihazlarının yanı sıra geliştirilir ve üretilir. Üçüncü taraf tedarikçi hangi vaatlerde bulunursa bulunsun baskı işleminde kullanılan üçüncü taraf sarf malzemeleri, OKI cihazları ve sarf malzemeleri arasındaki gelişmiş uyumluluğu yakalayamaz.

Sektörde öncü bağımsız araştırma analizi ve test şirketi KeyPoint Intelligence Buyers Lab tarafından gerçekleştirilen ve OKI Orijinal Sarf Malzemelerinin performansının, baskı kalitesi, güvenilirlik ve verimlilik açsında farklı üçüncü taraf kartuşlarla karşılaştırıldığı testlerle bu durum kanıtlandı. Testlerin sonucunda OKI orijinal toner kartuşlarını kullanan cihazların kusursuz bir biçimde çalıştığı, buna kıyasla üç farklı üçüncü taraf üreticiden edinilen kartuşları kullanan cihazların iyi bir performans sergilemediği ortaya çıktı.

Net Bir Sonuç

Üçüncü taraf toner kartuşları kullanan cihazın testler sırasında çeşitli hata mesajları verme ihtimali yüksektir. Bu durum cihazın performansını etkiler ve cihazın sık sık yeniden açılmasına neden olur. Gerçek bir iş senaryosunda cihazın çalışmadığı bu süre, iş yerinin üretkenliğine zarar verir; belgelerin baskı, fotokopi veya tarama işlemlerinin gecikmesine yol açar ve kullanıcıları işlerinden alıkoyar.

OKI orijinal ürünlerine karşı üçüncü taraf sarf malzemelerini test eden teknisyenlerin karşılaştığı diğer sorunlardan biri de üçüncü taraf kartuşların sızdırma yapması ve bu durumun hem cihazları hem de cihaz çevresindeki iş alanlarını kirletmesidir. Bazı durumlarda da üçüncü taraf sarf malzemelerinin “ıskartaya ayrılmış ürün” kategorisinde olduğu, kusurlu halde sevk edildiği ve ambalajından çıkarıldığında kullanılamaz halde olduğu görüldü.

Baskı kalitesi açısından incelendiğinde de üçüncü taraf sarf malzemelerinin; soluk renkler, düzensiz ve lekeli basım gibi gözle görülür şekilde düşük kalite sunduğu tespit edildi.

OKI Orijinal Sarf Malzemelerinin ise üçüncü taraf sarf malzemelerine kıyasla düzenli, yoğun ve tutarlı baskı rengi sunduğu, çalışma sırasında hiçbir sızıntıya ve cihazlarda hiçbir hasara yol açmadığı görüldü.

Geçersizliğe Doğru

İşletmeler, yeni bir cihaza yatırım yaptıktan sonra cihazın garantisini korumak ister. Yürütülen testler, üçüncü taraf sarf malzemelerinin cihazın fonksiyonelliğine zarar verdiğini gösterdi. OKI, üçüncü taraf sarf malzemeleri kullanımından kaynaklanan herhangi bir hasarda cihaz garantisini geçersiz kılabilir. Bu nedenle işletmeler, cihazları için özel olarak üretilmiş OKI orijinal sarf malzemelerini satın alarak garanti haklarının korunduğundan emin olabilir.

Dahası işletmeler, özellikle Y kuşağı tüketiciler arasında ürünlerin daha sürdürülebilir bir şekilde faaliyet göstermesine yönelik büyüyen talebin sonucu, karbon ayak izleri konusunda daha bilinçli davranıyor. Bu faktör de göz önüne alındığında OKI, Orijinal Sarf Malzemelerinin yüzde 98’ini toplayıp geri dönüştürürken, üçüncü taraf ürünlerin geri dönüştürülebilir olduğu garantisi verilemez.

Baskı maliyetlerinin bütçeyi aşmadığından emin olmak veya yeşile duyarlı kimliklerini korumak isteyen işletmeler, ellerindeki cihazların üreticisi tarafından tasarlanmış ve üretilmiş sarf malzemelerini satın alarak bu iki konuya da çözüm getirmiş olurlar.

 

 

İnceleyin

Ricoh yüksekten uçuracak!

Ricoh Pro VC7000 yeni kurutucu ve mürekkebi ile ilk lansmanını Hunkeler Innovationdays’te gerçekleştirdi. Etiknliğe ikinci ...