Anasayfa / AKTÜEL / 2021 Etiket Sektörü Konica Minolta Tahminleri

2021 Etiket Sektörü Konica Minolta Tahminleri

Genel ekonomide ne olursa olsun, baskı endüstrisi – özellikle dijital etiketler ve ambalaj baskı – ayakta kalacak ve günlük hayatımızda önemli bir rol oynamaya devam edecek. 

Konica Minolta Avrupa İş Çözümleri Profesyonel Baskı Üst Düzey Yöneticisi Edoardo Cotichini’nin 2021 dijital etiket pazarı için yorumu şöyle:

Koronavirüs gibi, yaşanan her tip kriz halihazırda başlamış olan eğilimleri hızlandıracaktır. Bu eğilimler otomasyona, çevrimiçi baskı satın almaya ve web mağazalarına yönelmeyi ve elbette analogdan dijitale doğru ilerleyen durdurulamaz geçişi içerir.

 

IDC “Batı Avrupa Dijital Etiket ve Ambalaj Yazıcısı Tahmini, 2020-2024″, etiketlerde analogdan dijital baskıya evrilen bir dünyada marka sahiplerinin çok önemli bir rol oynayacağını açıkça ortaya koyuyor. Çoğu gönderiyi toner bazlı cihazlar yönlendirmeye devam edecektir.  Dönüştürücülere tavsiyesi şunları içeriyor: “Dijital baskı, markaların ve üreticilerin müşteri taleplerine hızlı bir şekilde yanıt vermesini sağlıyor. Ayrıca markaların üretimi ve tedarik zincirini iyileştirmesine, depolama maliyetlerini ve israfını azaltmasına ve pazara daha hızlı ulaşmasına yardımcı oluyor.”

 

Dönüştürücüler giderek daha fazla dijital baskı teklifine yönelecek

Rapor, 2019 yılında satıcı bazında Konica Minolta’nın dijital etiket ve ambalaj yazıcısı sevkiyatlarında batı Avrupa’da % 19,1 pazar payı ve

değer elde ettiğini ortaya koyuyor. Ve bu büyüme devam edecek. Rapora göre, “Geleneksel ofset/flekso hacimleri zamanla yavaş yavaş aşındığından etiket ve ambalaj dönüştürücüleri dijital hizmet tekliflerini genişletmek zorunda kalacak.”

 

Bu, giderek artan sayıda geleneksel etiket yazıcılarının dijitale geçiş konusunda tavsiye talep etmesi nedeniyle kendi deneyimimizi de yansıtıyor. Ve 2021’e doğru emin adımlarla ilerliyoruz çünkü dijital baskı, kısa ve orta ölçekli işler için hızlı bir geri dönüş süresi sunabilen tek teknolojidir.

 

Aynı IDC raporu, 2020’de drupa’nın ertelenmesi ve Covid-19’un etkisi gibi faktörler nedeniyle satış faaliyetlerinde beklenen yavaşlamayı da yansıtıyor. Geçtiğimiz yıl batı Avrupa’da dijital etiket ve ambalaj sevkiyatları neredeyse üçte bir düşüşle 200 birimin biraz üzerinde kalsa da, 2024’te pazarın yılda yaklaşık 450 birim satması bekleniyor – pandemiden önce tahmin edilen seviyelerin çok da altında değil.

 

Baştan sona eksiksiz bir üretim sürecine gerek duyulduğu kadar daha az sayıda ve daha az vasıflı operatör gerektiren üretim cihazlarına ihtiyaç olduğunu görüyoruz.

 

Geleceğe baktığımızda, etiketlerin temel ihtiyaçların tedarik zincirlerini oluşturmaya devam edeceğini ve bilgiyi iletmek için hayati bir araç olacağını biliyoruz. Önümüzdeki süreçte sağlık, ilaç ve yiyecek içecek sektörleri dijital etiket baskının büyüme göstermeye devam edeceği sektörler arasında yer alıyor.

 

Dijital etiket teknolojisi genişlemeye devam edecek

Dijital etiket teknolojisi, geleneksel flekso alanına doğru genişlemeye devam edecek. Müşterilerle yapılan görüşmelere göre etiket ve ambalaj dönüştürücülerinin geleneksel ofset/flekso hacimleri zamanla aşındıkça dijital baskı hizmetlerini artırmak zorunda kaldıkları açıkça görülüyor.

 

2020 baharındaki ilk sokağa çıkma yasağı sırasında kendi araştırmamız Avrupa genelinde Konica Minolta AccurioLabel baskı makinelerinde basılan metrekül bazında sayfa hacimlerinin, sokağa çıkma yasaklarının zirvesinde olunan Mart 2020’de önceki aya göre % 150’ye sıçradığını gösterdi.

 

Hız kesmeden devam edecek bir dijital trend

Özellikle tüketici davranışı gelişmeye devam ettikçe, sürdürülebilir bir şekilde büyümeye devam edecek bir pazar. Daha fazla evden veya bölge ofislerinden çalışma, düşük sayılar veya kişiselleştirilmiş teklifler giderek daha fazla talep görüyor. Bunun bir örneği bölgesel üreticilerden mikro bira fabrikalarına kadar gıda ticaretindeki gelişmedir. Trend hız kesmeden devam edecek. Etiketler giderek daha önemli bir rol oynayacak.

 

Yerel hizmet yapısına sahip küresel bir teknoloji sağlayıcısı olarak, toner teknolojimiz ile dijital baskı alanında önümüzdeki yıllarda hala önemli fırsatlar görüyoruz. Etiket pazarı neredeyse dört yıl önce girdiğimiz bir pazar. Yine de, etiket ve ambalaj için dijital etiket pazarında yazıcı gönderilerinin değer olarak neredeyse beşte birini yakaladık.

 

Hala devam etmekte olan Covid-19 durumunun benzeri görülmemiş zorluklar yarattığını hepimiz kabul ediyoruz, ancak şu anda ufukta görünen aşılarla ‘yeni bir normale’ dönme umudu var. Her zaman olduğu gibi, müşterilerimize sunduğumuz ürün ve hizmetlerimizin 2021 ve sonrasında da sürekli ve güvenli kalmasını sağlamaya devam edeceğiz.

 

Çevrimiçi varlığımızı oluşturmaya devam ediyoruz

‘İletişim kanalı’ ne şekilde olursa olsun, yüz yüze veya sanal olarak müşterilerimiz ile bir ortaklık yaklaşımı içinde fikirlerinin şekillendirilmesine yardımcı olmayı sürdüreceğiz. Yüz yüze görüşmenin faydalarının farkında olmakla birlikte çeşitli ürün tekliflerinin baskıda etkileşimli bir şekilde keşfedilmesi için birçok özelliği barındıran sanal galerimize daha fazla ürün ekleyerek çevrimiçi varlığımızı oluşturmaya devam edeceğiz.

 

AccurioLabel baskı makinelerimizin dünya çapında 500’den fazla kurulumuyla, tüm müşterilerimize mümkün olan en iyi hizmeti sunma taahhüdümüz devam etmektedir. Tüm güçlükler karşısında  sağlık ve güvenliğin her zaman bir numaralı önceliğimiz olmasından vaz geçmeyeceğiz.

 

#konica #etiket #konicaetiket #flekso #dijitalbaskı

İnceleyin

PRINT4ALL 2022: GÜÇLENDİRİLMİŞ BİR TEKLİF

Pazar, 3 – 6 Mayıs 2022 tarihleri ​​arasında Fiera Milano‘da gerçekleştirilecek olan ve sektördeki her ...