Anasayfa / OLDEST POSTS / Canon, Drupa 2016’da dijital baskının sınırlarını zorladı

Canon, Drupa 2016’da dijital baskının sınırlarını zorladı

1465480117_canon_drupa5

Canon, Drupa 2016’da portföyündeki yenilikçi ürünlerini sergilerken, dijital baskıda gelinen son noktayı canlı örneklerle tanıttı. Ziyaretçiler Canon’un tüm baskı ürünlerini bir arada görüp inceleyebilme fırsatı buldu.

 

Görüntüleme çözümlerinde dünya lideri Canon, 31 Mayıs – 10 Haziran tarihleri arasında Düsseldorf’ta düzenlenen Drupa 2016 fuarında, kapsamlı ve giderek genişleyen portföyündeki teknolojik yeniliklerini sergiledi. Canon, baskı hizmeti sağlayıcılarının işlerindeki potansiyeli açığa çıkarmalarında onlara nasıl yardımcı olduğunu gözler önüne serdi.

Canon, üretim baskısı alanına giriş yapmasının üzerinden 10 yıl bile geçmeden, baskı hizmeti sağlayıcılarına geliştirilmiş dijital çözümler sunan en önemli marka haline geldi. Canon, kendisine ait üçüncü taraf iş akışları ve sonlandırma çözümleri tarafından desteklenen, pazarda öncü son teknolojili tabaka beslemeli toner ve inkjet baskı makineleri, kesintisiz beslemeli inkjet baskı makineleri, rulo ve düz yataklı geniş formatlı baskı makineleri sunabiliyor.

Canon’un Drupa 2016 fuarındaki standında üretim baskısı çözümlerine ait portföyünün tamamından örnekler, 25’ten fazla farklı canlı üretim iş akışı ile entegre bir şekilde gösterdi. Ziyaretçiler, baskı makinelerinin kapasitelerinin canlı bir şekilde gösterildiği ortamda, 300’den fazla baskı uygulamasından işlerinde kullanmak üzere ilham alma şansına sahip oldu.

Canon Avrupa Başkan Yardımcısı Jeppe Frandsen Drupa 2016’yı şöyle değerlendirdi: “Canon’un üretim baskı pazarına girdiği ilk günden bu yana, dijital teknoloji ile yapılabileceklere dair sektörde kanıksanmış algılara meydan okumak üzere hareket ettik. Matbaalara sınırlarını zorlamaları için ilham vermek adına teknolojik yenilik ve uzmanlıkla onları desteklemek üzere çalıştık. Sektörde uzun vadeli planlarımız ve girişimlerimiz var. Müşterilerimizin daha iyi işler kurmaları için onlara yenilikçi dijital teknolojiler sunmaya devam edeceğiz. Drupa 2012’den bu yana inkjet ve geniş format dâhil portföyümüzü oldukça genişlettik. Bugün Canon, sektörde mevcut en geniş çözüm portföyünü sunuyor. Burada, Drupa 2016 fuarında, dijital baskının farklı kalite spektrumunda hemen hemen her uygulamada kullanılabilecek bir seçenek olduğunu gösterebiliyoruz.”

 

Teknolojik yenilikler

Canon’un sürekli hale getirdiği Ar-Ge yatırımları, portföyün tüm alanlarında yeni nesil ürün serilerinde kendini açıkça gösteriyor. Canon’un Drupa 2016 fuarında tanıtılan her yeni ürünü, en iyi kaliteyi, iyileştirilmiş medya çeşitliliğini ve daha yüksek verimliliği sunuyor. Böylece şirketin baskı hizmeti sağlayıcılarını desteklemeye dönük odaklanmasını yansıtıyor.

 

Canon’un en temel ürün yenilikleri şöyle:

  • Baskı makinesinin kapasitesini yüksek kaliteli grafik sanatları uygulamalarını da içerecek şekilde genişleten yeni Chromera mürekkeplerin kullanıldığı Océ ColorStream 6000 Chroma kesintisiz inkjet baskı makinesinin küresel lansmanı;
  • Geniş bir medya seçeneği aralığında en yüksek toner verimliğini sunan Canon imagePRESS C8000VP modelinin 2015 sonbaharında piyasaya sunulan başarılı imagePRESS C10000VP modelinden hemen sonra gerçekleşen lansmanı;
  • Océ VarioPrint i300 yaprak inkjet baskı makinesi için standart ofset kuşe medyada yüksek kalitede renk üretimi sağlayan yeni ColorGrip seçeneğinin ve yeni mürekkeplerin küresel lansmanı;
  • Düz yataklı geniş formatlı baskı makinesi Océ Arizona 2200 serisi, yeni Océ Arizona 1200 serisi ve Océ ColorWave 910 ile birlikte küresel lansmanı;
  • Şubat 2015’te lanse edilen standart ofset medya üzerine baskı için optimize edilmiş Océ ImageStream 2400 kesintisiz beslemeli inkjet baskı makinesinin ilk kez kamuya açık şekilde sergilenmesi.

Canon’un genişleyen 3D baskı tekliflerini yansıtacak şekilde kısa bir süre önce duyurduğu Materialise ile ortaklığı sonrasında, Materialise Magics iş akışı yazılımlarıyla birlikte çalışır halde birçok sistem gösteriliyor.

 

Prototip Inkjet baskı makinesini tanıttı

Drupa 2016 ziyaretçileri Voyager diye adlandırılan, Canon’un Prototip Yeni Nesil Üretim Inkjet Fotoğraf Baskı Makinesinin canlı sunumlarını ilk kez görme şansına da sahip oluyor. Hala geliştirme aşamasında olan bu B2+ baskı makinesinin fotoğraf kalitesindeki çıtayı yeniden belirliyor.

 

Canon standı 7 bölgeye ayrıldı

Ziyaretçilerin alanda kolay bir şekilde gezinmeleri için Canon’un standı, Canon müşterilerinin iş alanlarını yansıtacak şekilde birbirinden rahatça ayırt edilebilecek yedi bölgeye ayrıldı: Ticari baskı; işlemsel ve doğrudan posta dahil ticari iletişim; kitap, dergi ve gazeteler dahil yayıncılık; reklamcılık ve yaratıcı baskı; 3D baskı dahil fonksiyonel/endüstriyel baskı; paketleme ve fotoğraf ürünleri.

Standa yayılan bu 7 bölgenin her birinde çeşitli canlı iş akışları sergilendi. Canon’un müşterilerini, uçtan uça çözümlerle destekleyip yüksek kaliteli sonlandırılmış ürünler sunma ilkesi, yirminin üzerinde teknoloji ortağına ait geniş iş akışı çözümü, medya işleme ve sonlandırma donanım seçenekleriyle yedi bölgenin hepsinde kendini gösterdi.

Drupa 2016’da Plockmatic ve BDT ile kurulan yeni ortaklıklar da duyuruldu. Her iki şirkete ait çözümler, Canon standındaki imagePRESS renkli üretim baskı makineleri ile birlikte gösterildi.

Standın merkezindeki Çözümler ve Danışmanlık Merkezi’nde iş akışı, renk yönetimi ve iş geliştirme araçları dâhil Canon’un derin teknik uzmanlığına ve çözüm tekliflerinin derinliğine dair gözlemler sunuldu.

 

#UNLEASHPRINT

#UNLEASHPRINT etiketi ve renkli kampanya grafikleri Canon’un Drupa 2016’daki standının ve Messe Düsseldorf’un her yerinde dikkat çekici şekilde yer aldı. Canon, matbaacıları yeni fırsatları yakalamak üzere cesaretlendirmek amacıyla gerçekleştirilen uzun vadeli bir kampanya dönemini başlattı.

Jeppe Frandsen, başarının kaynağına dair fikirlerini şöyle iletti: “Burada, Drupa 2016’da baskı hizmeti sağlayıcılarına ‘baskının potansiyelini gerçek anlamda açığa çıkarmaları’ için teknolojik yenilikle sınırlı kalmayıp bunu ticari modellerini dönüştürme ve müşterilerine mevcut planları tamamen değiştirecek fikirlerle ilham verme çabasıyla bir araya getirmeleri gerektiğini gösteriyoruz. Başarının anahtarı bize göre çevrenizi güvenilir ve sizinle aynı düşünce yapısına sahip olan ortaklarla donatmaktır. Canon, her baskı işletmesinin tercih edilen ortağı olmayı, onların potansiyellerinin tamamını yeniden tasarlayıp hayata geçirmelerine yardım etmeyi amaçlamaktadır.”

 

Canon European Pazarlama Müdürü Mathew Faulkner konuşmadan sonra basın mensuplarının yönelttiği soruları yanıtladı.

Arizona’nın kullanım alanları hakkında bilgi verir misiniz?

Arizona çok farklı alanlarda kullanılabiliyor. Çok farklı zeminler üzerinde baskı yapma ve ürünü kişiselleştirme imkânı sağlıyor. Ürünü sergileyeceğiniz duvar kâğıdını da yine bu şekilde kişiselleştirebiliyoruz. Aslında bir ürünle her şeyi yapmak mümkün oluyor.

Arizona’yla tekstil baskısı elde etmek mümkün mü?

Direk tekstil özelinde değil ama tekstile baskı yapabildiği ürünler var. Bunların örneklerini de fuarda sergiledik. Arizona ayrıca dekorasyon olarak hem ev içinde kapı, pencere gibi ürünlerde dekoratif ve mimari olarak ya da zincir mağazalarda satış noktası gibi yerlerde duvar giydirme, poster yapma tarzı işlerde kullanılabiliyor.

Burada hangi yeni ürünleri göreceğiz?

Arizona’nın yeni modelini şuanda sergiliyoruz. Colorway 910 poster baskısı vs. işlerde kullanılan yeni bir soft veri uygulamamız var; soft veri webden direk baskı imkânı sağlayan özel bir uygulamadır.

Mürekkep alanındaki gelişmeler nelerdir?

Eski Arizona’da şöyle bir özellik vardı; neyi basacaksan hangi uygulamayı kullanacaksan ona göre bir mürekkep seti alınıyordu. Yeni Arizona’da bu kalktı ne yapılırsa yine aynı mürekkep kullanılabiliyor ve renk gamı daha da genişledi.

#Inkjetbaskı #Düsseldorf#Drupa2016 #Arizona #Canon #imagePRESSC8000VP  #imagePRESSC10000VP #OcéColorWave910 #ColorGrip #Chromera #JeppeFrandsen #MathewFaulkner #Colorway910

İnceleyin

KÜRESEL BASKI ENDÜSTRİSİ EKONOMİK VE ÇEVRESEL ZORLUKLARLA KARŞI KARŞIYA 7. drupa Küresel Eğilimler Raporu

7.drupa Küresel Eğilimler Raporu Nisan ayında yayınlandı. Korona virüsünün patlak vermesinden ve drupa’nın Nisan 2021’e ...