Anasayfa / REKLAM / Fuarsız Olmaz
The Eagle Industrial Printers Türkiye Temsilcisi Serdar Göker

Fuarsız Olmaz

Serdar Göker: FUARSIZ olmaz. Bu gerçek bizim gibi ülkelerde yılda birkaç teknoloji fuarları olması şart. Fakat covid her şeyi etkilediği gibi insanların fuarlarda bir araya gelmesini de etkiledi. Tabii ki insan sağlığı çok önemli. Fakat FUAR’lar olmazsa olmazlarımız.

SERTEC Italya, The Eagle Industrial Printers Türkiye Temsilcisi Serdar Göker, 2020’yi ve covid gündemini dergimize değerlendirdi. Pazarda oluşan şartları büyüteç altına alan Göker’in değerlendirmelerini aşağıda okuyabilirsiniz:

 

Pazardaki yeniliklerden bahseder misiniz?

Serdar Göker: Benim yıllardan beri beklediğim PEŞİN SATIŞ Modeline geçiş çok hızlandı. Bu tüm ithalatçı, toptancı ve de son kullanıcılar için çok büyük ve olumlu bir gelişme. Çünkü ceketi olan 60 ay vadeli makine alıp baskı yapıyordu ve ödenekleri çıkartmak için fiyat kırıyorlardı. Pazardaki kâr / gelir oranındaki negatif ivme sürekli negatif yönde ilerliyordu. Peşin Satış Modeli tüm bu sorunları giderecektir. Son kullanıcı da kendisi ile fiyat rekabeti yapacak firmadan kurtulmuş olacak; onlar için de iyi bir model olacak.

Stoksuzluk görünmekte. Avrupa’dan ürün getirenler Uzak Doğu’ya göre daha şanslı bu günlerde. Çünkü stok yapmak artık kâr değil zarar olmakta. Özellikle tam rekabet olan bizim gibi pazarlarda önemli bir tespit. İyi planlama iyi forecast ile sorunu çözen kendi şirketini ayakta tutacaktır.

Böyle kriz dönemlerinde MARKA ürünler her zamanki gibi az da olsa satış yapacaktır. Bugünlerde şirket sahipleri tüm satın almaları yaptığından üç kuruş fazla olsun, iyi olsun kuralı son kapanışta gündemde… Haliyle herkes kendine çeki düzen vermekte ki bu da en önemlisi… İyi günlerde rahat rahat hareket ederken şimdi yoğurdu üflüyorlar ve bence bu çok iyi gelişme…

Geçen bir yılı ticari anlamda değerlendirmek ister misiniz?

Serdar Göker: 2019’da da biz krizin altında daralarak geçirmiştik. Pandemi bunun üstüne tuz biber oldu. Büyük kapasiteli firmalar tabii ki satış yaptılar ama hepsi de kârlılıklarından fedakârlık ettiler. Son kullanıcılar da TL bazında ciddi bütçeleri ödemeyi kabul ettiler. Ülke olarak krizlerle yaşamaya alışkınız fakat sürekli kriz ortamında yaşamak şirketleri çok zorlamakta. Dijital dünyanın sosyal medyanın gelişmesi zaten dış ve iç mekân baskılarda yepyeni bir tehlike gibi. Fakat buna rağmen çorba paraları az da olsa geçen sene çıktı. Hayat ağır aksak devam etti. Kur baskısına değinmek istemiyorum bile.

Inkjet geniş format baskının geliştirilmesi ve baskı verimliliğinin artırılmasına yönelik yapılan çalışmalarınız var mıdır, nelerdir?

Serdar Göker: Herkes alırken ve satarken hesaplarını yatırımlarının geri dönüşümünü ve hedef kârlılıklarını hesaplarsa bu krizlerden güçlenerek çıkarız. Muadil BOYA kullanımı inanılmaz derecede artmış halde. Her büyük oyuncunun neredeyse bir de yan firması var. Oradan muadil BOYA veya TÜKETİM MALZEMESI satışı yapılmakta. Adı üstünde bu orijinal olmayan malzemeler, makinenin performansını bozduğu gibi baskı verimliliğinizi de çok etkilemektedir. Şu an duyar gibi oluyorum. MUADİL Boya ile şu kadar m2 ‘de ekonomi sağladık diyen… Kaç m2 sağladınız ona da bakmak lazım ama tek bir kriter ekonomi sağlamak için yeterli değil. Baskı adedi, hızı, oluşacak servis maliyeti ve işin aksaması gibi başka kriterleri hesaba eklemek lazım.

 

Sizce PSP’ler oluşan pazar şartlarında yeniliklere nasıl cevap verdiler?

Serdar Göker: Ülkemizde yerli boya üretimleri yapılmakta fakat fiyat kazanç karşılaştırmaları rekabetçi değil. Bu konunun mutlaka yüksek teknoloji yatırımları ile çözülmesi gerekir.

 

Sizce PSP’ler oluşan pazar şartlarında yeniliklere nasıl cevap verdiler?

Serdar Göker: Onlar zaten ellerinde var olan yatırımları ile bir süre devam ettiler. Ucuz malzeme kullanımları sonucu makine performansları azalınca yeni makine alımlarına niyetlendiler. Fakat bu yüksek kurlarda eski satış fiyatlarını artıramayınca da alımları da yapamadılar. Klasik kısır döngü o aşamada da oluştu. Son kullanıcılarda da bütçesizlik olunca aslında taleplerin azalması bu sorunların bir süre daha su üstüne çıkmasını engelledi. Elemanlarını ilk etapta kaybettiler. Fakat sonra kayıpları önlediler. Çünkü elemanlarda çok fazla seçenek olmadığını gördüler. Devletin uygulamaları firmalar için pozitif oldu. Çalışanlar için negatif oldu. Fakat asıl olan firmaların bu karanlık dönemde ayakta kalması olunca bu geçiş dönemi herkes payına düşeni yapmış oldu. Bu tür negatif etkiler en çok reklam sektörünü etkiledi. Örneğin tekstil sektöründeki çalışmalar bir şekilde yurtdışı satışlarla devam ettiler.

 

Ertelenen fuarların genel olarak sektörünüze etkisini değerlendirir misiniz?

Serdar Göker: Özellikle ülkemiz için teknolojik yeniliklerin buluştuğu fuarların etkilenmesi Türkiye gibi bölge ülkelerinin merkezi olan konumumuzu negatif yönde etkiledi. Devletimizin böyle bir günde sektör fuarlarını destekleyebilmesi mümkün olsaydı zaten desteklerlerdi. Fakat Covid illetinin durumu da fuarların yapılmamasını neredeyse haklı çıkardı. FUARSIZ olmaz. Bu gerçek bizim gibi ülkelerde yılda birkaç teknoloji fuarları olması şart. Fakat covid her şeyi etkilediği gibi insanların fuarlarda bir araya gelmesini de etkiledi. Tabii ki insan sağlığı çok önemli. Fakat FUAR’lar olmazsa olmazlarımız.


Geniş format baskıda hangi pazarın daha etkin bir hale geldiğini değerlendirir misiniz?

Serdar Göker: Tekstil çok güçlü ilerledi. Endüstriyel baskı güçlendi. Özellikle ambalaj baskı ve etiket baskılar pazarında çok pozitif hareketlilikler oldu. Makineler baskı kapasitelerine ulaştı. Kârlılıklar arttı. E-Ticaretin böylesi artması ambalaj sektöründeki talepleri de çok fazla artırdı. Bu açıdan pazarda çok olumlu gelişmeleri duyduk. İnşaat sektörünün dar boğaza girmesi mobilya ve dekorasyonu negatif etkiledi. Sublimasyon hâla çok kullanılıyor fakat pigment ve reaktif boya ile çalışan tekstil baskı makineleri de fazlası ile müşterilerine ulaştı.

 

Matbaa ve ambalaja yönelik talebin bu iki alandaki kovidin sebep olduğu hareketliliğe istinaden arttığını düşünüyor musunuz?

Serdar Göker: Kesinlikle… E-Ticaretin talep patlaması her şeyi olumlu yönde etkiledi. Covidin ana ürünleri maskenin yapımında mevcut matbaalar bile pazar buldular ve devam etmekte.
Biz Makine üreticileri ve kullanıcıları covidde de covid sonrasında da bir ekip gibi beraberce çalışmalarımıza devam etmeliyiz ve de para kazanmalıyız yoksa hepimiz yok olup gideriz.

 

#matbaa #ambalaj #genişformat #inkjet #baskı #fuar

İnceleyin

Daha Fazla Uygulama Esnekliği

Ricoh Pro™ TF6251 hibrid flatbed UV printer ile uygulama esnekliği artıyor Baskı hizmeti sunucuları, Ricoh ...