Anasayfa / AMBALAJ / Mimaki Lider Olduğu UV Baskının Geleceğine İnanıyor
Mimaki Eurasia Genel Müdürü Arjen Evertse

Mimaki Lider Olduğu UV Baskının Geleceğine İnanıyor

Arjen Evertse: Mimaki, UV baskı teknolojileri geliştirmek konusunda lider markalardan biridir ve UV baskının geleceğine yürekten inanıyoruz. Bu teknolojiyi yalnızca üst segment makine yelpazemizde saklı tutmak yerine herkesin kullanımına sunmaya kararlıyız.

“2020 bizim kötü bir yıl olmaktan çıkıyor” diyen Mimaki Eurasia Genel Müdürü Arjen Evertse, yıl boyunca yaşananları değerlendirirken alışılmış Mimaki üreticiliğiyle ortaya konmuş yeni çözümler ve stratejiler olduğunu ortaya koyuyor. Mimaki’nin pazarın beklentilerini anlama ve uygun çözümleri hızlı geliştirme becerisini Evertse’den dinliyoruz. İyi okumalar…

 

2020’yi bitirmek üzereyken geçen 11 ay boyunca şirketinizin pazara sunduğu yeniliklerden bahseder misiniz?

Arjen Evertse: 2020 yılı, bizim için, OKI’nin geniş format baskı ürünlerinin satış ve satış sonrası hizmetlerinin Mimaki eko sistemine entegre olmasına dair OKI Data ile yaptığımız anlaşmanın duyurulmasıyla başladı. Bu entegrasyon tamamlandı ve OKI ürünlerini Türkiye’de tedarik etmeye başladık. Mart ayında, bünyesinde bütün Mimaki teknolojilerinin bulunduğu, bir giriş seviyesi rulodan ruloya UV baskı makinesi olan yeni Mimaki UJV100-160’ı benzeri görülmemiş bir fiyatla piyasaya sürdük. Kasım ayında da bu platformun solvent versiyonu olan JV100-160’ın tanıtımını yaptık.

 

Tekstil pazarı için, süblimasyon transfer kâğıdının yanı sıra doğrudan kumaşa da baskı yapılmasını sağlayan hibrit model baskı makinesi Mimaki Tx300P-1800 MkII’yi piyasaya sürdük. Makine aynı zamanda hem pigment hem de süblimasyon boya ile kullanılabilmesi sayesinde, her türlü kumaşa baskı yapmaya imkân verdiği için giriş seviyesi çözüm arayan firmalar açısından mükemmel bir çözümdür. Ayrıca, TS300P-1800 süblimasyon transfer baskı makinemizi, Türkiye pazarına özel hazırlanan ve kullanıcılarımızın üretici garantisi ile orijinal çözüm kullanma rahatlığından ödün vermeden üretim maliyetlerini düşüren yeni Sb414 boyalarla yeniden konumlandırdık.

 

3D baskı tarafında ise, yıla mart ayında süper geniş format 3D baskı makinesi Mimaki 3GD-1800’ün tanıtımı ile başladık ve ardından kasım ayında onu Mimaki 3DUJ-2207 takip etti. 3DUJ-2207, Mimaki’nin tanınmış tam renkli 3D baskı teknolojisinin renk ve kalitesini daha küçük bir formatta ve çok daha uygun bir fiyatla sunarak; başka türlü 3D teknolojisine erişim imkânı bulamayacak birçok firmaya bu teknolojiyle tanışma fırsatı veren, giriş seviyesi tam renkli bir 3D baskı makinesidir.

 

Geçen bir yılı ticari anlamda nasıl değerlendirirsiniz?

Arjen Evertse: Mart ayında ortaya çıkan COVID-19 salgını, çoğu firmada olduğu gibi, yılın Ocak ve Şubat aylarında oldukça başarılı bir başlangıç yapmamıza rağmen bizim işimizin de büyük bir bölümünde durgunluğa neden oldu. Ancak Haziran ayıyla birlikte işimizin birçok kısmında olağanüstü hızlı bir toparlanma olduğunu gördük. Bazı sektörlerdeki iş hacmimiz hala normal hacmin gerisinde kalsa da, diğer sektörler önceki yıllara göre artış gösterdi ve bu şartlar göz önüne alındığında da 2020 yılı bizim için kötü bir yıl olmaktan çıkıyor.

 

Inkjet geniş format baskının geliştirilmesi ve baskı verimliliğinin artırılmasına yönelik yapılan çalışmalarınız nelerdir?

Arjen Evertse: Mimaki, UV baskı teknolojileri geliştirmek konusunda lider markalardan biridir. UV baskı, hem daha esnek ve çevreye daha duyarlı olması hem de hızlı kuruma sürecine sahip olması bakımından birçok avantaj sunar. Dolayısıyla, UV baskının geleceğine yürekten inanıyoruz ve bu teknolojiyi yalnızca üst segment makine yelpazemizde saklı tutmak yerine herkesin kullanımına sunmaya kararlıyız. UJV100-160’ın piyasaya sürülmesi, bunun mükemmel bir örneğidir. Mimaki, insanların daha istikrarlı ve daha yüksek baskı kalitesi elde etmelerine yardımcı olan Çekirdek Teknolojileri ile geniş format baskıda her talebe benzersiz bir çözüm sunmaya çalışıyor.

 

Sorumlu olduğunuz pazarlar dahilinde PSP’ler oluşan pazar şartlarında yeniliklere nasıl cevap verdiler?

Arjen Evertse: COVID-19 salgınıyla birlikte, firmaların ne kadar esnek olabileceklerine dair birçok örnek gördük. Dijital baskının esnekliği ile desteklenen birçok firma, sosyal mesafe uyarı levhaları, zemin grafikleri ve dezenfeksiyon standları ile vakit kaybetmeden sektörde yerlerini aldılar.

Yine aynı şekilde, salgın nedeniyle moda sektöründe bir durgunluk gören bazı tekstil firmaları, işlerini başarıyla, bu süreçte benzersiz bir büyüme yaşayan ev tekstili sektörüne çevirdi.

 

Şirketinizin yeni! başlıklı satış, pazarlama, eğitim ve tanıtım faaliyetleri neler oldu? Potansiyel müşterilerinize ulaşmak konusunda kullandığınız yöntemler nelerdi?

Arjen Evertse: Bu soru, uzun vadeli stratejimizle ilgili ayrıntıları içerdiği için yanıtsız bırakmayı tercih ediyorum.

 

Yukarıdaki soruya paralel ertelenen fuarların genel olarak sektörünüze ve şirketinize etkisini değerlendirir misiniz?

Arjen Evertse: Geçen yıl başladığımız Mimaki Teknoloji Tanıtım Turu’na yılın başında da devam ettik. Türkiye’nin dört bir yanındaki baskı profesyonelleriyle doğrudan etkileşim kurmamızı sağlayan bu küçük ölçekli etkinlikler, Mimaki etkinlik takviminin en heyecan verici bölümlerinden biri oldu. Şu anda askıda olmakla birlikte, koşullar izin verir vermez bu etkinliklere devam etmeyi dört gözle bekliyoruz. Ayrıca, 2020 yılı hiçbir fuarda yer alamadığımız bir yıl oldu. Ne kadar alternatif yollar geliştirirsek geliştirelim, ziyaretçilerimizin çalışan makineleri gerçek hayatta görme ve onlara dokunma fırsatı elde ettiği; çözümlerimizi ve yeni geliştirdiğimiz ürünleri aynı anda birçok profesyonele tanıtmamıza imkan veren fuarların yerini hiçbir şey tutamaz.

 

Geniş format baskıda hangi pazarın daha etkin bir hale geldiğini değerlendirir misiniz?

Arjen Evertse: Tekstil pazarlarında olduğu gibi reklam sektöründe de yükselen trendler gördük. Özellikle perde, halı ve duvar kâğıdı gibi özel baskılı ev dekorasyonuna olan talebin artması her iki pazarı da olumlu yönde etkilemektedir. Ayrıca, baskının çok daha büyük bir üretim sürecinin yalnızca bir parçası olduğu endüstriyel baskı, her geçen gün daha fazla ilgi görüyor ve bizim de mevcut üretim süreçlerinde dijital baskının uygulanması için devam eden birçok projemiz var.

 

Matbaa ve ambalaja yönelik talebin bu iki alandaki kovidin sebep olduğu hareketliliğe istinaden arttığını düşünüyor musunuz?

Arjen Evertse: Çoğu insanın evde kaldığı bu zamanlarda, bunun özellikle ambalaj endüstrisi için geçerli olduğunu düşünüyorum. Ambalaj dışında matbaa talebinin artmaktan ziyade farklılaştığını düşünüyorum.

 

COVID-19 salgını, hepimizi alışık olmadığımız ve kılavuzlara ya da geçmiş deneyimlere güvenemeyeceğimiz bir duruma soktu. Herkese öncelikle sağlık ve ikinci olarak da mevcut durumla başa çıkabilmek için bilgelik diliyorum ve umarım yakında bunu hep birlikte geçmiş bir deneyim olarak hatırlarız.

 

 

#mimaki #uvbaskı #genişformat #matbaa #ambalaj #inkjet #genişformat

İnceleyin

HP printing-expo-online Sanal Fuarında

Printing Expo Virtual Exhibition basın sponsoru olan MATBAA&TEKNİK sizi kısa detayını aşağıda okuyabileceğiniz günümüzün en ...