Anasayfa / AMBALAJ / OLUKLUDA DİJİTAL BASKI Nesnelerin Geleceği
NICK KIRBY

OLUKLUDA DİJİTAL BASKI Nesnelerin Geleceği

 Büyük büyükbabam Thomas Kirby bir keresinde şöyle demiş: “Akıl, kaçınılmaz olandan pişmanlık duymak değil, değişen olaylara adapte olabilmekte yatmaktadır”. Bu sözünü de ilk araba 1896 yılında Walsall, İngiltere’de görüldükten sonra okuyucularının gösterdiği tepki üzerine ‘Saddlery and Harness’ isimli yayınında yayınlamış.  

 

NICK KIRBY

O dönemde içten yanmalı motor, ulaşımda atların kullanımının sonunun gelmesi olarak algılanmış ve bu nedenle okuyucuları da atlardan kazandıkları parayı koruyabilmek için bu duruma tepki göstermişlerdi. Ama Thomas cesur bir adamdı ve müşterilerinin kuşkuculuğuna onları değişmeye teşvik ederek yanıt vermişti.

 

Birçok açıdan bugün içinde yaşadığımız dijital dünyaya baktığımızda Thomas’ın bu düşüncesini anlayabiliyorum çünkü yeni dijital dünya geleneksel analog metotların birçoğunu tehdit ediyor. Akıllı telefonlardan, internet ve Amazon’a kadar, son 25 yılda öyle büyük değişiklikler gördük ki bu sonuç kaçınılmaz. Dijital yazıcı almak 1986’da seçeneklerin çok sınırlı olduğu bir ortamda araba almaya benzemiyor. Arge’ye ciddi miktarlarda yatırım yapacak kadar cesur olan üreticiler bu çabalarının sonucunda en son dijital baskı teknolojilerini geliştirdiler ancak geçmişte istikrarsız ya da başarısız kurulum deneyimleri yaşayan potansiyel alıcılar bu yeni ürünlere kuşkuyla yaklaştılar. Oluklu sektöründe dijital kullanımına güven açısından bu iyi bir gelişme değildi ama artık rüzgâr değişmeye başladı.

 

Peki hangi dijital baskı makinasını satın almalıyım?

Teknoloji nispeten yeni olmasına rağmen dijital yazıcı seçeneği şimdiden son derece geniş. Dolayısıyla bir alım kararı vermeden önce her detayı anlamanız önemli. Eğer hatalı bir karar verirseniz bu karar size çok pahalıya patlayabilir. Şimdi kısaca platform teknolojilerine bakalım:

 

Multi-pass

Bu makinalar özellikle geniş format tabela ve POS sektörleri için dizayn edildi ve yeni ultra geniş Format litho makine kullanımının ortadan kalkmasında büyük bir rol oynadı. Tipik olarak en modern multi-pass makineleri çok yüksek kalitede UV mürekkeplerini kullanarak saatte

500 ve 1,000 m2 hızlarda rahatça çalışabiliyor.

 

Tek Geçişli Tabaka Besleme

Bu son teknoloji yüksek hacimli üretim makineleri tek geçiş teknolojisini kullanıyorlar. Bu sistemde kâğıt baskı kafasının altından bir kere geçiyor ve işlem bitiyor. Daha çok ambalaj ve uzun tirajlı POS işlemlerine uygun olan makinede, baskı kalitesi multi-pass versiyonlara göre biraz daha düşük ancak verim saatte 5000 ile 7000 metrekareye çıkabiliyor. Bu da orta tirajlı, yüksek kaliteli post print (HQPP) ve litho laminated alternatiflerine meydan okuyabilmesi için son derece yeterli. Makineler UV, su bazlı ya da hibrit mürekkeplerle kullanılabiliyor.

 

Web Dijital

Geniş web dijital (2.8 m) saatte 25.000 m2 hızıyla dijitalin Formula 1’i kabul edilebilir. Ama belki herkes katılmaz ama pre-printed web dijital bobinlerin oluklu sürecine adapte edileceğini sanmıyorum. Oluklu alanında üretim ilkeleri neredeyse 100 senedir aynı. Buhar, ısı, basınç ve atık dijitalin düşmanları. Dolayısıyla bunu bir Ferrari motorunu bir T model Ford’a takmaya benzetiyorum. Yani uyumsuz olur! Corrugator teknolojisinin dijitalin sunduğu faydalardan yararlanabilmesi için gelişmesi gerek.

 

Mürekkepler

Sürdürülebilirlik birçok nesil boyunca önemli bir konu olacak ama hangi makineyi alma kararınızı nasıl etkileyecek? UV mürekkebi ekipmanın baskı sırasında daha kararlı bir şekilde kontrol edilebilmesini sağlıyor ama aynı zamanda kanserojen ve ayrıca direk olarak gıda ile temas eden ambalajlarda kullanıma uygun değil. Yine de bazı durumlarda ikincil ambalaj olarak gıda uygulamalarında kullanılabiliyor. Ayrıca UV mürekkeplerin koku sorunu da var. Dolayısıyla bu faktörlerin uzun vadede piyasada fazla tolere edileceğini düşünmüyorum. Display ürünlerinde ise UV mürekkebi kullanımı yaygın ve aynı sorunlara yol açmıyor. Yine de su bazlı mürekkep teknolojileri hızlıca gelişiyor ama bunlarda da mürekkebin kuruma süreci kompleks ve pahalı. Su bazlı mürekkepler UV mürekkeplerden daha ucuz olsa da bunları yüksek hızda kurutmak için gereken enerji miktarı çok fazla. Dolayısıyla su bazlı ve UV teknolojisini karşılaştırdığımızda yatırım kararı için dikkate almamız gereken bir çok faktör olduğu ortaya çıkıyor.

 

Değer katmak

Yeni makinenizi aldıktan sonra gerekli vizyona ve kararlılığa sahip olmanız da çok önemli. Ama şunu lütfen unutmayın: dijital mevcut HQPP ya da litho süreçlerinizin yerini almıyor, tam aksine size yeni fırsatlar sunacak satış imkanları meydana getiriyor. Çoğu zaman geleneksel oluklu ambalaj, e-ticaret paketleri, kişiselleştirme ihtiyaçları, print-on-demand geleneksel analogdan çok dijitalin daha verimli bir şekilde hizmet vereceği alanlar oluyor. Yine de baskıda yenilik yapmak suretiyle daha fazla tüketici talebi oluşturacak bir çözüm geliştirmek asla hafife alınacak bir şey olmamalı. Ne de olsa dijital baskı, dünyaya çok önemli fırsatlar sundu. Bu nedenle dijitalin ticari fiyatı, sadece geleneksel analog baskısının yerini alan bir sistem olduğu düşüncesine dayanmamalı.

 

Satış Bilgisi

Hedef piyasaları tanımak ve dijitalin zayıf taraflarını anlamak, önümüzdeki fırsatlardan yararlanabilmek için hayati önem taşıyor. Analog bakış açısının dijital dünyada artık yeri yok. Ama yinede analoğun da size ciddi bir katkıda bulunabileceğini unutmayın. Bazen analogla dijital teknolojileri bir arada kullanmak aradığımız çözüm olabilir: örneğin bir e ticaret uygulamasının bir tarafında litho laminasyon kullanıp, iç kısmındaki kişiselleştirilmiş, etkileşimli ya da konuya özel bölümü de dijital ile basabilirsiniz.

 

Tabii ki dijital mürekkep masrafları analogla rekabet edemeyebilir. Burada çözüm bireyleri eğitmektir. Örneğin ambalaj satış temsilcileri, alıcılar, marka sahipleri, artwork oluşturanlar ve pazarlamacıların dijital fiyat hassasiyetinin genelde iyi planlama yapılamamasından kaynaklandığını anlamaları gerekir. Bu nedenle dijital avantajı maksimuma çıkarmak için tüm tarafların uyumlu olması çok önemlidir.

 

Tüketiciler

Her şeye rağmen tüketicinin önemini asla küçümsemeyin. Sürdürülebilirlik, atık düşürme, daha fazla ürün bilgisi, etkileşim ve ambalajda marka tanınırlığına duyulan ihtiyaç tamamen tüketiciye bağlı olan faktörlerdir. Oluklu üzerine dijital baskı da bugünlerde tüm bu trendleri karşılamaktadır.

 

 

Nick Kirby

Nick Kirby oluklu ambalaj sektöründe üretimden, satış ve genel yönetime kadar çeşitli alanları kapsayan 40 yıllık bir kariyere sahiptir.1979’da baskı dükkanıyla başlayan kariyeri Kirby Carton Plc’in Yönetim Müdürü olmasına kadar uzanmıştır. 1998’de önce Rexam plc ve daha sonra SCA Packaging Midlands şirketlerini satın almış, daha sonra 2001 yılında kardeşi ve kayınbiraderi ile Swanline Print’i kurmuş ve sektöre uzman hizmet ve ürün sunucusu olarak hizmet vermiştir. Sheet Plant konsorsiyumu ile birlikte bağımsız sheet-feeder CorrBoard UK’yi kurmuştur. Swanline şirketleri ve diğer stratejik yatırımlar şu anda malzeme, ambalaj, tabela ve display piyasalarında teknolojik yeniliğin lideri olarak tanınmaktadırlar.

 

 

 

#ambalaj #oluklu #mürekkep #baskı #dijital #baskımakinesi

İnceleyin

HP printing-expo-online Sanal Fuarında

Printing Expo Virtual Exhibition basın sponsoru olan MATBAA&TEKNİK sizi kısa detayını aşağıda okuyabileceğiniz günümüzün en ...